فیلم گفتگو با پولدارترین خانم دزد تهرانی / او وارد خانواده های پولدار می شد + عکس
حجم ویدیو: 43.49M | مدت زمان ویدیو: 00:06:41

به گزارش گروه حوادث رکنا، چندی قبل مرد جوانی در تماس با ماموران پلیس تهران از ماجرای سرقت طلاهای همسرش از سوی یک زن جوان که به عنوان نظافتچی وارد ساختمان شده خبر دادند.

بدین ترتیب تیمی از ماموران 125 یوسف آباد برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند که در گام نخست مشخص شد زن جوان که از سوی یک شرکت خدماتی به خانه زوج جوان مراجعه کرده با استفاده از غفلت اعضای خانه دست به سرقت طلاهای داخل خانه زده است.

ماموران در این صحنه به سراغ شرکت خدماتی رفتند که مشخص شد زن جوان از طریق تبلیغات اینترنتی با این شرکت خدماتی آشنا شده و با ارائه کپی مدارک مشغول به کارشده است که در نخستین محل برای نظافت دست به سرقت زده است.

تجسس‌های پلیسی ادامه داشت که ماموران در جریان چند سرقت مشابه دیگر قرار گرفتند و تیم پلیسی برای تحقیقات فنی به سراغ طعمه های این زن جوان رفتند.

سناریوی های سرقت

مرد میانسال که خانه اش هدف سرقت قرار گرفته است گفت: وقتی به خانه رفتم دیدم که یک زن جوان در خانه است که همسرم عنوان کرد این زن کار از طریق یک شرکت خدماتی که از طریق اینترنت آشنا شدم برای کار نظافت آمده است.

من به این موضوع شک داشتم که همسرم عنوان کرد من به این کارها دخالت نکنم و پس از آن من از خانه خارج شدم و وقتی به خانه بازگشتم همسرم عنوان کرد زن جوان بعد از چند ساعت کار نظافت به بهانه اینکه فرزندش مریض است از خانه خارج شده و در ادامه متوجه سرقت طلاها شدیم.

ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند که در اتاقی که سرقت طلاها صورت گرفته مجهز به دوربین مداربسته است که همین کافی بود تا نخستین تصویر از زن جوان در اختیار ماموران قرار گیرد.

زن جوان دیگر در اظهاراتش گفت: وقتی زن جوان برای کار نظافت آمد من قصد رفتم به محل کارم را داشتم و پسرم در خانه بود که این زن گفت که تا ساعت 6 در خانه می ماند و ساعت 2 ظهر بود که زن نظافتچی تماس گرفت و عنوان کرد که حال فرزندش بد شده و باید به خانه برود و کارها نیز تمام شده است.

وی افزود: تعجب کردم، از او خواستم تا شماره کارتش را بگوید تا پول را به حسابش بزنم که زن جوان ادعا کرد خودم به خانه بروم و در صورت رضایت و تمیز شدن خانه پول را به حسابش واریز کنم اما وقتی به خانه رفتم متوجه دزدیده شدن طلاهایم شدم و هرچه با او تماس گرفتم بی نتیجه ماند و جالب اینکه مدیر شرکت خدماتی ابتدا فکر می کرد دروغ می گویم تا اینکه از ماجرای سرقت های این زن اطمینان پیدا کرد.

دستگیری زن نظافتچی

ماموران با توجه به گسترده بودن این سرقت‌‍‌ها و با در اختیار داشتن تصویر دوربین مداربسته تحقیقات را برای دستگیری زن جوان آغاز کردند که در این مرحله مشخص شد زن جوان در گذشته سابقه سرقت به همین شیوه و شگرد را داشته است.

تیم تجسس کلانتری در ادامه با توجه به آدرس‌هایی که این زن به شرکت های خدماتی داده بود پی بردند که او 17 آدرس متفاوت در پرونده ها ارائه کرده است.

ماموران در ادامه خریدار طلاهای سرقتی زن جوان را شناسایی کردند و مشخص شد که زن جوان همراه خواهر و خواهرزاده‌اش به یک مغازه طلافروشی رفته و صاحب مغازه با توجه به آشنا بودن ثریا اقدام به خرید طلاهای بدون فاکتور به ارزش واقعی آنها کرده است.

ردیابی ها ادامه داشت تا اینکه ماموران با اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق شدند مخفیگاه زن جوان را در جنوب تهران شناسایی کنند و در این مرحله ماموران با اطلاع از حضور زن جوان در خانه اش در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری ثریا شدند.

گفتگو با زن نظافتچی

ثریا 30 ساله که یک سابقه زندان در پرونده‌اش دارد ادعا می‌کند بخاطر بدهکاری در پرونده قبلی‌اش مجبور به سرقت شده است.

این زن در حالی از سرقت 30 میلیون طلا صحبت می‌کند که در یک از سرقت‌هایش تنها 150 میلیون تومان طلا دزدی کرده است.

سابقه داری؟

بله، سال گذشته بخاطر سرقت طلا به همین شیوه نظافتچی دستگیر شدم.

چه مدت زندان بودی؟

یک ماه زندان بودم

چرا دوباره دزدی کردی؟

از روی ناچاری و اجبار.

اجبار؟

بله، چون باید پول طلای سرقتی را پرداخت می‌کردم، یک نفر 30 میلیون تومان قرض داد تا توانستم رضایت شاکی پرونده را بگیرم و بعد از آن هرچه تلاش کردم که بدهکاری‌ام را پرداخت کنم راهی جز سرقت پیدا نکردم.

ازدواج کردی؟

بله، 2 فرزند دارم و شوهرم بیمار است و نمی‌تواند کاری انجام دهد.

چطور این شیوه و شگرد را یاد گرفتی؟

من کار نظافت در خانه ها را می کردم که وسوسه شدم دزدی کنم.

خانواده‌ات کمک نکردند؟

نه، کسی را ندارم که کمکمان کند.

چرا از راه کار نظافت در خانه ها هزینه‌ها و بدهکاری ات را تامین نکردی؟

روزی 6 تا 8 ساعت در خانه ها کار می کردم و 100 هزار تومان پول پرداخت می‌کردند که 35 هزار تومان آن برای شرکت بود و 20 هزار تومان هزینه رفت و آمدم بود و تنها 40 هزار تومان برای من باقی می‌ماند که با آن نمی توانستم بدهکاری‌ام را پرداخت کنم و حتی بعضی روزها بیشتر از 8 ساعت کار می کردم اما صاحبخانه با وجود اینکه خانه‌هایشان قصر بود هیچ پول اضافی نمی دادند و حتی تخفیف هم می‌گرفتند.

از سرقت طلاها چقدر پول به دست آوردی؟

18 میلیون تومان که آن را پرداخت کردم و یک ماه دیگر فرصت گرفتم تا مابقی پول را بپردازم.

ارزش داشت دزدی کنی؟

10 روز بود که سالم کار می کردم و دست به دزدی نمی زدم.

به دستگیری فکر می‌کردی؟

فکر می‌کردم که دیگر دست به دزدی نزدم.

آزاد شوی دوباره دزدی می‌کنی؟

نه، می‌خواهم سالم و درست زندگی کنم. پرستار خانه می‌شوم که کسی را نبینم.

به کسانیکه شرایط زندگی‌شان مثل خودت سخت است حرفی داری؟

بله، اینکه هر چقدر که بدهکار هستند دزدی نکنند و شب ها با قلک خودشان را جمع کنند. هیچ چیزی ارزش یک لحظه دستگیری و بی آبرو شدن را ندارد.

همسرت از سرقت ها اطلاع داشت؟

نه، اما دیگر متوجه این سرقت ها شده است.

چطور دستگیر شدی؟

در خانه بودم که ناگهان دیدم پلیس سر رسید، باور نمی کردم پلیس مخفیگاهم را شناسایی کرده باشد.

بنا بر این گزارش، تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرائم و طعمه‌های این زن جوان ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟