وکیل خانواده میترا استاد: دفاعیات نجفی در پرونده ناجوانمردانه است !

ساعت 50 : 9 جلسه محمدعلی نجفی به ریاست کشکولی رییس شورای 9 دادگاه کیفری یک استان تهران شروع شد. در شروع جلسه وکیل خانواده میترا استاد وکیل حاجیلویی پشت تریبون قرار گرفت و گفت : در جلسه قبل مواردی که به عنوان حواشی پرونده بود گفته شد که مقام قضایی اعلام کرد این موارد ذکر شود. اما بعد از جلسه ماجرای مهدورالدم بودن به عنوان تیتر رسانه ها منتشر شد و این امر سبب خدشه وارد کردن به وضعیت خانواده متوفی شد.همراه یکی از همکارانم پرونده را مطالعه کردیم که در پرونده دفاعیات ناجوانمردانه متهم را خواندیم. آقای نجفی نوشته بودند مرحوم وارد زندگی ام شد ؛ اشتباه کردم. ازدواج کردیم . اشتباه کردم. وکیل اولیای دم ادامه داد: آقای نجفی در مورد ازدواج گفتن اشتباه کردند در حالی که با پرداخت یک هزینه بالا در دفترخانه در مهرشهر کرج ، این ازدواج را ثبت کردند. وکیل اولیای دم خطاب به آقای نجفی عنوان کردند که شما گفتید قصد داشتم او را طلاق دهم در صورتی که همه می دانند حق طلاق با شوهر است.

به گزارش رکنا، در این لحظه قاضی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه تاکید کرد: پیرو جلسه قبل، جلسه امروز را در وقت مقرر برگزار می شود.

وی ادامه داد: محمد علی نجفی، دوتن از وکلای مدافع او و وکلای اولیای دم و همچنین مهیار صفری و نماینده دادستان هم درجلسه حضور دارند.

رئیس دادگاه افزود: کارشناسانی که در صحنه جرم حضور داشتند و همچنین کارشناسان اسلحه و پزشک معاینه جسد در جلسه امروز حضور دارند که در صورت لزوم از آنها اخذ توضیح خواهد شد.

قاضی محمدی کشکولی گفت: ورود و خروج افراد از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۲:۴۰ که آخرین خروج آقای نجفی بوده است پخش خواهد شد. در این مرحله از رسیدگی به پرونده پیرو مطالب قبلی دادگاه احدی از وکلای اولیای دم می‌توانند در جایگاه حضور یابند.

در ادامه جلسه حاجیلویی یکی از وکلای مدافع اولیای دم با حضور در جایگاه، گفت: در جلسه قبل شما در رابطه با حواشی که پیش آمده بود تذکر دادید ولی بعد از جلسه موضوع مهدور الدم بودن تیتر روزنامه‌ها شد که حرمت اولیای دم خدشه دار شد و اینجانب به همراهی همکارم بعد از مطالعه پرونده دفاعیات ناجوانمردانه متهم حاضر را دیدیم که جا دارد مواردی را ذکر کنم.

وی افزود: این دفاعیات بسیار متعارض بود و به صورت تیتر اول روزنامه‌ها در آمد. اظهارات متهم در پرونده این بود که مقتوله ابتدا وارد زندگی او شده و بعد گفته من اشتباهاً ازدواج کردم. ما می‌دانیم متهم چه هزینه‌هایی کرده تا نظامات را زیر پا بگذارد و ازدواج را ثبت کند. بعد متهم گفته که من طلاقش ندادم و از آنجا که حق طلاق با مرد است می‌توانسته حق و حقوق او را بدهد و بعد متهم گفته که او را کشتم و اشتباه کردم.

وی افزود: آقای نجفی شما وزیر سابق آموزش و پرورش بودید، نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گویید اشتباه کردم؛ شما آدم کشتید. اینجا صحنه سیاست نیست که به راحتی کنار بکشید شما مرتکب قتل عمد شده‌اید. بعد گفتید که او پرستو است و با نهادهای امنیتی در ارتباط است.

قاضی کشکولی در این هنگام به وکیل مدافع اولیای دم تذکر داد و گفت: ما مقررات آیین دادرسی کیفری را قرائت کردیم و توقع این است که شما وکلا که حقوقدان هستید دقت کنید و بیان الفاط ناجوانمردانه در شان دادگاه نیست.

در ادامه وکیل اولیای دم اعلام کرد شما چهل سال درس خوانده اید و خبرنگار کارش انتقال خبر است؛ مقتول قصد داشته حرف هایی بزند و اولیای دم نیز از این حرف ها اطلاع دارند اما چون در ماهیت ماجرا تاثیری ندارد، سکوت می کنم. وی ادامه داد که آقای نجفی ابتدا اعلام کردند که مقتول مهدرو الدم است و سپس حرفش را پس گرفتند و مجدد گفتند که قصد کشتن نداشته ام. این نوع دفاع درست نیست. خانواده مقتول از اینکه هیچ کسی در این مدت به سراغ پسر میترا استاد نرفته و ایشان را دلداری نداده اند؛ در حالی که مهیار با توجه به اینک با جسد خونین مادرش روبرو شده بود، اصلا اوضاع روحی مناسبی نداشت.

وی ادامه داد: خانواده نجفی پس از ماجرا ی پول لکسوس فروخته شده را از حساب خالی کردند که هیچ پولی برداشت نشود، در صورتی که می توانستند با پرداخت پول به مهیار کمک کرده و او را درمان کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟