به گزارش رکنا،  قاضی تعزیرات حکومتی دلیجان گفت: قاچاقچیان گردوی خارجی در شهرستان دلیجان به پرداخت ۶ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

«سجاد سعیدی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در پی کشف و توقیف یک دستگاه کامیونت حامل گردوی خارجی توسط پلیس آگاهی شهرستان پرونده ای در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان تشکیل شد.

وی ادامه داد: در پی اقدامات قانونی لازم سه تن و ۵۰۰۰ کیلوگرم گردوی کشف شده به نفع دولت ضبط و متهم به پرداخت مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شد.

قاضی تعزیرات حکومتی دلیجان گفت: با کشف و توقیف ۲ دستگاه خودروی وانت نیسان حامل ۲ تن گردوی خارجی در محور اصفهان به دلیجان پس از تشکیل پرونده قضایی، حاملان این کالاها ضمن صدور حکم به ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

سعیدی گفت: این شهرستان به دلیل ماهیت جغرافیایی و اهمیت راه های در ضبط و مصادره وسیله حمل کالای قاچاق جایگاه نخست استان مرکزی را به خود اختصاص داده به طوری که بیشترین وسیله نقلیه حمل کالای قاچاق از ابتدای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی دلیجان ضبط و مصادره شده است.

وی افزود: اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سال ۹۲ شروع شده و تاکنون ۳۳ وسیله نقلیه سبک، سنگین و نیمه سنگین در این شهرستان ضبط و مصادره شده است.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت در مسیر راه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489761 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟