به گزارش رکنا،  سردار "کیومرث عزیزی"در این باره گفت: در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شهروندی اراکی با ارائه شکوائیه قضائی، گزارشی از کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی یکی از مشاوران املاک در سطح شهرستان اراک را به پلیس اعلام کرد و بلافاصله بررسی تخصصی موضوع به پلیس آگاهی استان ارجاع شد.

وی افزود: با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که یکی از متصدیان مشاورک املاک با شیوه‌هایی متقلبانه، با طرح فرصت مناسب برای خریداران مسکن و در غیاب صاحبان ملک اقدام به تنظیم مبایعه نامه و اجاره نامه کرده و بعد از تسویه حساب کامل با فرد خریدار، یک مبایعه نامه تنظیمی را بدون این که فرد خریدار، فروشنده ملک را مشاهده کرده و از صحت معامله مطمئن شود به او تحویل می‌دهد.

این مقام ارشد انتظامی در استان مرکزی ادامه داد: با توجه به متواری بودن متهم پرونده، بلافاصله اقدامات قانونی برای ابطال مجوز فعالیت این فرد با همکاری اتحادیه مشاوران املاک صورت پذیرفت و دستگیری این فرد در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

سردار عزیزی اضافه کرد: با پیگیری و تلاش شبانه روزی پلیس، مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های شهرستان شناسایی و این فرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی در ادامه با اشاره به کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی فرد دستگیر شده از ۸ شهروند اراکی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، متهم به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آنها، عدم مشاوره با کارشناسان و افراد مطلع، طمع و فرصت طلبی بیش از حد برای کسب سریع و آسان دارایی و ثروت، ناآشنایی با روال قانونی امور اداری، قضائی، انتظامی و ساده انگاری و بی توجهی به واقعیت‌های اجتماعی از سوی برخی شهروندان را از مهم‌ترین عوامل زمینه ساز کلاهبرداری برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری و دقت نظر شهروندان در انجام معاملات و پیشنهادات مشکوک، اضافه کرد: شهروندان لازم است پیشنهادهای تجاری گوناگون ارائه شده از سوی شرکت ها، موسسات و اشخاص را تا قبل از احراز هویت و اطمینان از قانونی بودن عملکردشان نپذیرفته و معامله خود را در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسانند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟