به گزارش رکنا،این مرد شیاد گمان نمی کرد پلیس ردش را در تهران بزند و کَت بسته تا مشهد بیاورد و محاکمه اش کند. بعد از اینکه به دادسرا انتقالش دادند برای اینکه خودش را بی گناه جلوه دهد همه حقایق و مستندات پرونده قطور خود را انکار کرد. می گفت هیچ کدام از این حرف ها را قبول ندارد و رقبایش برای اینکه او را از میدان به دَر کنند، برای او پاپوش دوخته اند اما حقیقت مثل صبح روشن بود چرا که 20شاکی پرونده شناسایی اش کرده بودند. او با سند سازی، کاغذ بازی و جا زدن خود به جای نماینده یکی از نهادهای دولتی همه 20نفر را به بازی گرفته بود و پول بی زبانشان را بالا کشیده و یک آب هم رویش خورده بود.

ماجرای این پرونده از آنجا بُعد پلیسی پیدا کرد که چند نفر با مراجعه به دادسرا مدعی شدند فردی ملکی را در محدوده احمدآباد مشهد به آن ها فروخته است و هیچ نام و نشانی هم از او ندارند. این پرونده با موضوع کلاهبرداری در یکی از شعب دادسرا تشکیل شد و با توجه به حساسیت و اهمیتی که داشت تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده گرفتند.

ضابطان قضایی در اقدام ابتدایی خود اظهارات چند شاکی پرونده را بررسی کردند و دریافتند که متهم چندی پیش ملک مورد نظر که یک ساختمان 5طبقه است را از صاحب آن به عنوان راه اندازی مهمانسرا اجاره کرده است. این فرد که خود را به عنوان نماینده تام الاختیار یکی از نهادهای دولتی معرفی کرده بود پس از گذشت یک ماه با ادعای خرید ملک مورد نظر قراردادی بین خود و مالک تنظیم و چند فقره چک به مبلغ 50میلیارد ریال در وجه فروشنده صادر و با ارائه مدارک به شهرداری و به بهانه استعلام، سند این ملک را از شهرداری می گیرد.این مرد شیاد در مرحله دوم نقشه خود ملک مورد نظر را به صورت قولنامه ای به چند نفر می فروشد.

مال باختگان هم بی اطلاع از اینکه ملک مورد نظر به چند نفر دیگر فروخته شده است ملبغ مورد قرار داد را به متهم پرداخت می کنند اما بعد از چند روز متوجه می شوند چه کلاهی سرشان رفته است.بررسی های این پرونده ادامه داشت که پای چند شاکی دیگر نیز به آن باز شد. در ادامه پیگیری های تیم پلیسی مشخص شد ملکی دیگر هم در هسته مرکزی شهر مشهد به همین شیوه از سوی متهم اصلی به چند شهروند فروخته شده است از همین رو مال باختگان این پرونده نیز به دادسرا فراخوانده شدند و شکایت خود را علیه این مرد شیاد تنظیم کردند.

دستگیری متهم در تهران

تحقیقات میدانی ادامه داشت اما هیچ اثری از متهم در مشهد و حتی دیگر شهرهای استان خراسان رضوی نبود تا اینکه بر اساس یکسری اقدامات اطلاعاتی و پوششی رد متهم در یکی از مناطق تهران زده شد. با به دست آمدن این سرنخ موضوع به قاضی پرونده اعلام و بر همین اساس نیابت قضایی برای دستگیری این فرد صادر شد.

مأموران پلیس آگاهی که بیم فرار متهم را داشتند طی هماهنگی با مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاعاتی را در اختیار آن ها قرار دادند تا مانع فرار این فرد شیاد شوند. همه چیز طبق نقشه پیش می رفت و کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری استان در اطراف محلی که متهم در آن دیده شده بود مستقر شده و مشغول ارزیابی آن بودند تا اینکه سر و کله این فرد پیدا شد.

تیم بررسی کننده که نمی خواستند سوژه از چنگشان بگریزد در اقدامی غافل گیرانه وارد عمل شده و او را که سوار بر خودرواش بود متوقف کردند. متهم که از این اقدام پلیس یکه خورده بود برای اینکه شرایط را طبیعی جلوه دهد خود را بی اطلاع جلوه داد و مدعی شد که اشتباهی صورت گرفته است اما دیگر راهی برای فرار نبود و حنای این فرد برای مجریان قانون رنگی نداشت.در یک کار تیمی سرانجام مردی که سرِ 20شهروند مشهدی کلاه 100میلیارد ریالی گذاشته بود دستگیر و طی هماهنگی قضایی به مشهد منتقل شد.

به گفته سردار محمد کاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، متهم پس از تحقیقات اولیه قضایی با قرار 160میلیارد ریالی راهی زندان شد و تحقیقات برای کشف جرائم دیگر او ادامه دارد.

این مقام ارشد نظامی استان درباره دیگر ابعاد این پرونده بیان کرد که در بازرسی از خودروی متهم مقدار زیادی ارز خارجی، سند خودرو و سند یک ساختمان مسکونی در خیابان هنرستان مشهد کشف و ضبط شد.

طبق گفته سردار تقوی این فرد شیاد پیش تر نیز به دلیل اتهامات دیگری از سوی مراجع قضایی تحت تعقیب بوده است که بررسی این پرونده نیز جریان دارد.

رئیس پلیس خراسان رضوی از شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده اند هم خواست تا هر چه سریع تر برای پیگیری موضوع به پلیس آگاهی استان واقع در بولوار پیروزی مشهد مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟