قاتل امام جمعه کازرون فردا محاکمه می شود
حجم ویدیو: 2.00M | مدت زمان ویدیو: 00:00:24

به گزارش رکنا، امام جمعه کازرون هشتم خرداد ۹۸ با سلاح سرد شهید شد که قرار است نخستین جلسه محاکمه قاتل وی ۱۲ تیرماه این سال برگزار شود.

یک منبع آگاه در استان فارس سه شنبه ۱۱ تیر ماه ۹۸ در این زمینه گفت: پرونده قتل امام جمعه شهید کازرون فردا چهارشنبه در شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس بررسی می‌شود و حمیدرضا درخشنده (قاتل) پای میز محاکمه قرار می‌گیرد و قاضی حسین رجایی نیا قضاوت این پرونده را به عهده دارد.

طبق گفته فرد مطلع که خواست ناشناس بماند، تحقیقات پرونده شهادت امام جمعه کازرون به صورت فوق العاده در دادسرای کازرون انجام شده و کیفرخواست این پرونده نیز صادر شده است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس پیشتر گفته بود که بر اساس نظرات کارشناسان پزشکی قانونی، قاتل از سلامت کامل عقلی برخوردار است و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده نسبت به امام جمعه کازرون سو قصد کرده است.

وی بیان کرد: اظهارات اولیه قاتل بیانگر این است که قصد داشته در یک برنامه تعزیه، امام جمعه کازرون را به شهادت برساند که به دلیل عدم حضور امام جمعه فقید در آن مراسم، برنامه را به تعویق انداخت و قاتل در صبحگاه ۲۱ رمضان هدف شوم خود را اجرا کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر همان روز دستگیر شد و هنوز از انگیزه اصلی او برای ارتکاب قتل، خبری منتشر نشده است.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود و از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.

شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟