حجم ویدیو: 45.87M | مدت زمان ویدیو: 00:07:07

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ به خبرنگار رکنا گفت: چهارم تیرماه امسال بود که پارک پلیس در حوزه سرکلانتری چهارم پلیس پیشگیری و کلانتری 126 تهرانپارس خبری مبنی بر هیایو چند پسر و دختر جوان به مرکز فوریت های پلیسی 110 توسط مردم حاضر در پارک گزارش شد.

وی در ادامه افزود:ابتدا واحد 110 و گشتی در محل حضور پیدا کرد و مأموران متوجه حضور چند دختر و پسرجوان شدند که در علاوه بر رفتارهای نامتعارف ؛ فحاشی وهتاکی علیه شهرودان در محل داشتند.

حسنوند در ادامه با بیان اینکه دو دخترنوجوان حاضر در محل کشف حجاب کر ده بودند گفت:ابتدا مامور ما در مرحله اول تذکر لسانی و توصیه های امر به معروف و نهی ازمنکر داشت و از دخترخانم ها درخواست کرد پوشش اسلامی را رعایت کنند ،از طرفی آنها را دعوت به آرامش کرد اما در مقابل با فحاشی های زننده و زشت دخهترها مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه فیلم منتشر شده در فضای مجازی برش خورده است و تمام فیلم پخش نشده اضافه کرد:در برش دوم فیلم دیده می شود که همکار لباس شخصی ما جهت دعوت آرامش جحو می رود.او دختر جوان را دعوت به همکاری می کند اما دخترجوان که از حالت عادی خارج شده بود با سیلی به صورت مأمور ما می زند و حتی عینک وی را برداشته و خرد می کند.

وی در ادامه گفت:مأمور ما مبادرت به دستگیری این دختر می کند و با توسل و آن تقابلی که ایجاد می شود ختر خانم را به داخل خودرو منقتل می کند.در این ماجرا دو دختر جوانی که کشف حجاب کرده بودند و سه پسر دستگیر و تحویل کلانتری محل شدند.

حسنوند در پاسخ به این سوال که در زمان دستگیری این افراد حضور مامور زن الزامی بوده است یا خیر گفت:طبق تدابیر فرماتنده انتظامی تهران بزرگ هر اتفاق و حادثه ای که خانمی در محل حضور داشته باشد و تخطی از مقررات و قانون داشته باشد باید پلیس نسوان حضور داشته باشد تا طبق قانون با متخلفان برخورد و مقررات را اعمال کند.

وی بیان کرد:چون ابتدا 110 و واحد گشتی ورود پیدا کردند و دختر خانم از همان ابتدا امان نمی دهد و به مأمور سیلی می زند و عینک را برمی دارد فرصتی برای حضور مأمور خانم پیدئا نمی شود با این حاتل توصیه ما این است که مأموران به هیچ عنوان با مردم بد رفتاری نکنند.همچنین در این مواقع به هیچ عنوان با خانم هایی که به این شکل عفت عمومی را جریحه دار می کنند برخورد اینچنین نداشته باشند و این نوع رفتارها از طرف پلیس شایسته نیست. تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار پلیس است ،مردم ولی نعمت ما هستند و باید با آنها به خوبی برخورد داشته باشیم.

سرکلانترچهارم پلیس پایتخت اضافه کرد:قطعا در ساعات اولیه این حادثه فرمانده انتظامی تهران بزرگ شخصا ورود کرده و یک تیم بازرسی تشکیل دادند.در این راستا با ماموری که این رفتار را داشته است و با توجه به اینکه نفر را نباید بدون هماهنگی دستگیر می کرد برخورد شدیدی شد،همچنین با فرمانده حاضر در پارک پلیس نیز برخورد کردند.

وی در پاسخ به این سوال که مأموران پلیس در خصوص برخورد با مردم آموزش می بینند یا خیر گفت: طبق تآکید فرمانده اتتظامی تهران همه مأموران پلیس باید صحه صدر داشته باشند.مأموران باید آموزش ببینند و در مواجه با این مضلات و بحران ها صحه صدر داشته باشند.

سرهنگ حسنوند در باره وضعیت افراد دستگیر شده در این پرونده گفت: در این پرونده سه نفر آقا و دو نفر خانم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند با هر سه اقا برخورد شدیدی شد و ،قرار هایی نیز برای آنها صادر شد.همچنین با دو دختر نیز برخوردهایی صورت گرفت اما از آنجایی که سن آنها کم تر از هجده سال بود با دعوت خانواده هایشان و تعهد حضوری آزاد شدند.

وی در پایان افزود: ما به هیچ عنوان رفتار همکارمان با این خام را نمی پذیریم وباید تا رسیدن مأمور خانم صبر می کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟