عامل آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی کازرون شناسایی شد

براساس نظر تخصصی کارشناسان منابع طبیعی و پیگیری های به عمل آمده مظنون آتش سوزی های اخیر عرصه های منابع طبیعی بخش جره و بالاده شهرستان کازرون مورد شناسایی قرار گرفت.

ایران محبوب رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کازرون با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: با اقدامات صورت گرفته و بررسی های انجام شده مشخص شد کانون ابتدایی حریق در زمینهای کشاورزی این منطقه بوده و حریق با سرعت زیادی به عرصه های مرتعی منطقه جره و بالاده نیز سرایت کرده است.

ایران محبوب افزود: فرد متخلف از ساکنان بومی منطقه بوده که بر اثر بی احتیاطی و سهل انگاری در مزرعه خود موجب خسارات زیادی به عرصه های مرتعی این منطقه شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده حقوقی در این حریق و ارجاع آن به مراجع قضایی اظهار داشت: درحال حاضر مراحل رسیدگی بیشتر این پرونده برای بررسی و پیگیری های قضایی ادامه دارد.

ایران محبوب ضمن هشدار جدی به دامداران، کشاورزان و بهره برداران عرصه های طبیعی در خصوص روشن کردن آتش در این عرصه ها افزود: براساس ماده ماده ۴۵ و ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع وجنگلها آتش زدن کاه و کلش در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت مأموران جنگلبانی ممنوع و مرتکبین این عمل مجرم شناخته شده و متخلفان به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.وی اظهار داشت: براساس

ماده ۴۷ همین قانون نیز هرگونه آتش سوزی عمدی درجنگل نیز از سه تا ده سال حبس مجرد برای متخلف تعیین شده است.

در آتش سوزی ۲۷ خرداد ماه سال جاری یک و نیم هکتار از عرصه های مرتعی منطقه جره و بالاده شهرستان کازرون طعمه حریق شد که بلافاصله در ساعات اولیه آتش سوزی با تلاش به موقع نیروهای منابع طبیعی و حضور خودجوش مردم محلی عملیات مهار حریق بطور کامل انجام و از پیشرفت آن جلوگیری شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟