غلامرضا صادقی پیش از ظهر سه شنبه و هم زمان با هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی به مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در کشور مبارزه با مواد مخدر صنعتی و سنتی انجام می شود، اما در بهارستان اقدامی برای مقابله با متادون درمانی را آغاز کردیم و ۲ پزشک در این خصوص دستگیر شدند، مصرف متادون بر اساس یک استاندارد است، اما سهمیه متادون بسیاری از افراد که فوت کرده بودند، به طور غیرقانونی و با پرونده سازی در حال دریافت بود و به راحتی در اختیار عطاری ها قرار می گرفت و عمده کار برخی از این عطاری ها توزیع متادون است.

وی ادامه داد: این پرونده در سال جاری به خوبی بررسی شد و کیفرخواست ۱۰ صفحه ای برای آن آماده شد، که یک باند توزیع متادون متشکل از چند پزشک شناسایی شده است و این پیگیری برای مابقی شهرستان ها در سطح کشور الگو می شود، برخی از این پزشکان مبالغ بالای ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان دریافت می کردند، تا سهمیه متادون دریافت کنند.

صادقی افزود: بیش از ۱۵۰ مورد مسمومیت دارویی از طریق مصرف متادون، ترامادول، قرص های روان گردان و داروهای مخدر در بیمارستان امام حسین (ع) گزارش شده است، که این اقدامات ما جلوی این معضلات را گرفت.

پرونده قضایی شهرداری و شورای شهر گلستان همچنان باز است

از تشکیل پرونده قضایی در خصوص سرپرست معرفی شده سابق شهرداری گلستان خبر داد و گفت: این شخص پرونده قبلی نیز داشت، اما این پرونده همچنان باز است، اما در خصوص یک نفر در این پرونده کیفرخواست صادر شده اما هنوز رای به من ابلاغ نشده است و دادستان به عنوان مدعی العموم و کسی که کیفرخواست صادر شده می تواندف به رای دادگاه اعتراض کند.

وی افزود: بعد از ابلاغ رای به بنده، پرونده را پیگیری می کنم، اما متاسفانه وقت رسیدگی توسط دادگاه به دادستان اطلاع داده نشده بود، تا بتوانیم از کیفرخواست دفاع کنیم، اما ما تابع قانون هستیم و اگر تشخیص دادگاه تبرئه باشد، تابع هستیم، اما از حق قانونی خود برای اعتراض استفاده می کنیم و تصمیم را داگاه تجدیدنظر می گیرد.

صادقی از انجام کارهای کارشناسی در پرونده شهرداری و شورای شهر گلستان خبر داد و افزود: ما ادله کافی داریم و به موقع از این ادله استفاده می کنیم و توصیه می کنم، افرادی که مرتکب اشتباه شدند، اشتباهات خود را جبران کنند و خیانت به مردم دان گیر هرکسی که تخلفی کند، می شود.

انتقاد از کمبود کادر قضایی بهارستان

دادستان عمومی و انقلاب بهارستان از کمبود کادر قضایی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: اگر در یک بحث وارد شویم، باید تا آخر برویم، اما کمبود نیرو داریم و این کمبود را به دادستان کل کشور و معاون اول قوه قضاییه نیز اطلاع دادیم. صادقیبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484795 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟