تقلب در فروش یک نشان تجاری پوشاک خارجی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این نشان تجاری با وجود اعلام تخفیف ۵۷ درصدی باز مرتکب گرانفروشی شده بود.

 سیدیاسر رایگانی افزود: ۲ هفته پیش به نشان‌های تجاری پوشاک که در داخل کشور به عنوان نماینده پوشاک خارجی به ویژه ترکیه‌ای حضور دارند تذکر داده شد و به صورت سرزده در بازار یکی از این برند‌ها در گشت تعزیرات حضور پیدا کردیم.

وی گفت:​ در این فروشگاه پوشاکی که ۱۱۵ هزار تومان خرید کرده بودند با محاسبه ۲۰ درصد سود و ۹ درصد مالیات ارزش بر افزوده باید حدود ۱۵۰ هزارو ۸۰۰ تومان به فروش می‌رساندند، اما با وجود برچسب ۵۷ درصدی تخفیف این کالا به قیمت ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسید که هم تبلیغ خلاف و هم ­گرانفروشی است.

رایگانی افزود: تخلف دیگر این نشان پوشاک خارجی این بود که هم پارچه و هم دوخت، ایرانی بود، اما برچسب ترکیه‌ای زده بودند و این هم به عنوان تقلب در کسب محسوب می‌شود.

وی گفت: هرچند مسئولان این فروشگاه ادعا می‌کنند که باید ۲۰ درصد از تولیدات شان را در داخل تولید کنند، اما باید تفاوت قیمتش به عنوان تولید داخلی مشخص باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به دیگران هم هشدار داد که قیمت هایشان را واقعی کنند چرا که رصد تعزیرات در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.

وی اعلام نام این نشان پوشاک خارجی متخلف را منوط به صدور حکم نهایی دانست.

رایگانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت شیر و دیگر محصولات لبنی قانونی است؟ افزود: مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره ۱۴ قلم کالا که از سال گذشته افزایش قیمت نداشتند افزایش قیمتی به طور میانگین ۲۴ درصد است و اینکه برخی تولیدکنندگان می‌گویند فقط در ۳ قلم کالا تابع تنظیم بازار هستند، اشتباه است.

وی افزود: منظور از ۱۴ قلم کالا محصولات و خانواده شیر و ماست و پنیر در اندازه‌های مختلف است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی به صدا و سیما گفت: یکی از واحد‌های تولیدکننده پیش از اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان افزایش قیمت داده بود که بدون تشکیل پرونده و با تذکر به این واحد تولیدی، قیمت اصلاح شد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تعزیرات برای ارتقاء انگیزه همکارانش و همچنین جلوگیری از فساد احتمالی بنا ندارد به نوعی حق کشف یا امتیازات دیگری به کارشناسان تعزیرات که مواردی را کشف می‌کنند بدهد؟ افزود: دستگاه کاشف نیستیم، دستگاه رسیدگی کننده ایم و کشف به عهده نیروی انتظامی است.

رایگانی گفت: همکاران ما در گشت‌های مشترک تعزیرات، حق گشت دارند و اگرچه مبلغ آن ناچیز است.

وی افزود: البته قبول دارم که در بسیاری از گشت‌های تعزیرات، کشفیات را کارشناسان تعزیرات انجام می‌دهند، اما ما دستگاهی رسیدگی کننده هستیم و اگر در خیلی از گشت‌ها کشفیاتی انجام می‌دهیم خلاف آن چیزی است که به ما ابلاغ کرده اند، اما در راستای تنظیم بازار و توقعاتی که مردم از تعزیرات دارند همکاران ما متقبل این زحمات هم می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟