کشف پرنده ای نادر در یک خانه مسکونی در زنجان

اسماعیل قلی‌زاده اظهار کرد: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در خرداد‌ماه سال‌جاری صید غیر مجاز آبزیان به تعداد 15 قطعه ماهی کشف و ضبط شده است، عنوان کرد: این صیدها در محل سد گلابر انجام شده است.

وی از شکار غیر مجاز 10 قطعه پرنده در خرداد‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: از این تعداد پنج قطعه کبک و پنج قطعه گنجشک بوده است.

قلی‌زاده با اشاره به شکار دو رأس پستاندار در خرداد‌ماه سال‌جاری بیان کرد: از این تعداد یک سر خرگوش و یک رأس بز وحشی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان همچنین از زنده‌گیری یک بهله «بالابان» در شهر زنجان خبر داد و گفت: این حیوان یک پرنده نادر است.

وی با اشاره به اینکه این پرنده از طریق گزارش مردمی از یک واحد مسکونی در شهر کشف شده است، گفت: برای این پرونده ضرر و زیان وارده به محیط زیست 60 میلیون تومان محاسبه شده است.

قلی‌زاده خاطر نشان کرد: در خرداد‌ماه سال‌جاری دو پرونده شروع به شکار در استان زنجان تشکیل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در خرداد‌ماه سال‌جاری سه قبضه مجاز سلاح کشف و ضبط شده است، بیان کرد: در این مدت سلاح غیر مجازی در استان زنجان از شکارچیان کشف نشده است.

وی از کشف و ضبط 28 مورد انواع ادوات شکار و صید در استان زنجان خبر داد و گفت: این ادوات شامل تور ماهیگیری، ضبط صوت فشنگ، موتورسیکلت و ... بوده است.

قلی‌زاده با اشاره به تشکیل 6 پرونده در زمینه تخریب مراتع بیان کرد: در روزهای پایانی خرداد‌ماه یک مورد آتش‌سوری در منطقه «قاطرچی» به مساحت 90 هکتار در منطقه حفاظت شده انگوران نیز روی داده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه در خرداد‌ماه سال‌جاری 16 متخلف در حوزه محیط زیست دستگیر شدند، گفت: 13 پرونده در این ایام تشکیل شده است که از آن یک پرونده مختومه و 12 پرونده در جریان است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه محیط‌های انسانی محل مناسبی برای نگهداری حیوانات وحشی نیست، تاکید کرد: مردم از خرید و نگهداری حیوانات وحشی در محیط‌های انسانی خودداری کنند.

قلی‌زاده با اشاره به اینکه دست‌کاری در طبیعت نظم آن را به هم می‌زند، تصریح کرد: مردم می‌توانند گزارش‌های خود را در این زمینه با محیط زیست استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟