حمیدرضا بوالحسنی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: پرونده عضو دستگیر شده شورای شهر بروجرد که متهم به برخی جرایم است، در حال رسیدگی بود و اقدامات مقدماتی و تحقیقاتی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون عضو دستگیر شده شورای شهر در بازداشت موقت به سر می‌برد، عنوان کرد: پرونده در صلاحیت دادیرای بروجرد بوده و رسیدگی به آن در حوزه این شهرستان انجام می‌شود.

رئیس دادگستری بروجرد در پاسخ به برخی اظهارنظرات مبنی بر چرایی تایید صلاحیت این عضو شورا بیان کرد: جزو نهادهای تایید صلاحیت کاندیدهای شورای شهر نیستیم و در این باره باید مراجع تایید صلاحیت پاسخگو باشند.

بوالحسنی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا مرجع رسیدگی به جرائم شهرداری نیست، افزود: البته هرگاه شاکی وجود داشته و دلایلی شکل بگیرد، مکلف به رسیدگی هستیم.

وی همچنین با رد برخی اخبار و اظهارنظرات مبنی بر دستگیری برخی از مدیران شهرداری در این پرونده، خاطرنشان کرد: البته در گذشته پرونده‌هایی در حوزه تخلفات شهرداری وجود داشته و به آن‌ها رسیدگی شده است.

رئیس دادگستری بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل ۵۷ هزار و ۶۶۲ پرونده در دستگاه قضا این شهرستان طی سال گذشته خبر و ادامه داد‌: تقریبا به همین میزان پرونده نیز مختومه شده و آمار پرونده‌های مختومه در سال ۹۷ در مقایسه با سال پیش از آن افزایش ۱۲ درصدی داشته است.

بوالحسنی گفت: میانگین رسیدگی به دعاوی حقوقی و کیفری به ترتیب ۴۴ و ۴۱ روز بوده و متوسط صدور رأی در این پرونده‌ها نیز به ترتیب ۱۶۱ و ۱۴۳ روز است.

وی اظهار کرد: همچنین سال گذشته از مجموع ۱۳ هزار و ۷۵۹ پرونده ارجاع شده به شورای حل اختلاف، یکهزار و ۴۷۶ پرونده منجر به سازش شده است.

رئیس دادگستری بروجرد از وجود قریب به هزار زندانی در این شهرستان خبر و ادامه داد: از این تعداد ۵۱۰ نفر محکوم و ۴۰۰ نفر دیگر متهم هستند.

بوالحسنی با اشاره به اینکه ۴۳۰ نفر از زندانیان بروجرد محکوم به جرایم سرقت و مواد مخدر هستند، بیان کرد: هم اکنون در حال حاضر هیچ زندانی مهریه در زندان این شهرستان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان عفو مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته ۵۷۰ نفر از افراد زندانی در بروجرد مشمول آزادی یا تخفیف مجازات شده و ۲۵۲ نفر از آن‌ها آزاد شدند.

رئیس دادگستری بروجرد در ادامه اشاره‌ای نیز به تخلفات فضای مجازی داشت و گفت: طی سال گذشته و امسال چند حکم سنگین برای متخلفان این فضا صادر شده و چند پرونده دیگر نیز در روزهای آینده منجر به صدور رأی می‌شود.

بوالحسنی در توصیه به فعالان فضای مجازی از آن‌ها خواست که اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از انتشار مطالب مغرضانه یا همراه با تهمت خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟