سرپرست پلیس فتای قزوین گفت: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی گفت : شخصی ضمن مراجعه به پلیس ادعا کرد از وی مبلغ ۴۵ میلیون ریال از طریق سایت دیوار کلاهبرداری شده است. وی عنوان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش خودرو را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ ۴۵ میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره‌ حساب اعلامی فرد کلاهبردار واریز کرده و پس از پرداخت پول با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است.

سرپرست پلیس فتای استان قزوین یادآور شد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه‌شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنید و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید و فروش‌ها را به‌ صورت حضوری انجام دهید و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آنها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت بررسی کنید. وی ادامه داد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شما شود زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 484182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟