سرهنگ علی‌اصغر افتخاری توضیح داد: با شکایت زنی از شهروندان بندرعباس مبنی بر اینکه شخصی در فضای مجازی به‌صورت شبانه‌روزی برای او ایجاد مزاحمت کرده بود، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به مزاحمت کرده بود، تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود بیان کرد متهم ضمن ایجاد مزاحمت با بیان اعمالی خلاف حقیقت قصد برهم‌زدن زندگی خانوادگی وی را دارد.

رئیس‌پلیس فتای استان هرمزگان گفت: در ادامه با انجام اقدامات کارشناسی‌شده و شگردهای خاص پلیسی، متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد. وی در ادامه بیان کرد: در بازجویی به‌عمل‌آمده، متهم بیان کرد شوهر شاکی مدتی بود من را فریب و پیشنهاد ازدواج داده بود در صورتی که من اصلا خبردار نبودم که این زن ازدواج کرده است و مدتی با او رابطه دوستانه داشتم تا اینکه متوجه شدم متأهل است.

سرهنگ افتخاری ضمن تأکید بر اینکه هرگونه مزاحمت برای اشخاص حقیقی و حقوقی از طریق فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی مطابق قانون جرائم رایانه‌ای‌، جرم محسوب می‌شود، گفت: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مکان مناسبی برای تسویه‌حساب‌های شخصی نیست. این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند درصورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 484181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟