مرگ دلخراش زن شیرازی و دو دخترش در مشهد + عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، ماجرای کشف اجساد قربانیان این حادثه اسفبار، صبح روز گذشته از آن جا آغاز شد که متصدی مسافرخانه ای که هویت آن برای پذیرش مسافر هنوز مشخص نشده است، به دیده نشدن چند مسافر در فضای عمومی مسافرخانه مشکوک شد زیرا زن 50 ساله قرار بود مدت اقامت خود و دو دخترش را دو روز دیگر تمدید کند ولی خبری از او و خانواده اش نبود. متصدی این مسافر خانه که با شنیدن صدای آب از اتاق مسافران نگران شده بود، بلافاصله با نیروهای امدادی و آتش نشانی تماس گرفت.
 با به صدا درآمدن زنگ تلفن 125، نیروهای امداد و نجات از ایستگاه شماره 2 مشهد عازم خیابان عنصری شدند و بی درنگ عملیات نجات را با گشودن قفل در اتاق آغاز کردند اما همزمان با بازشدن در اتاق مسافرخانه، صحنه هولناکی مقابل نیروهای امدادی قرار گرفت و آن ها درحالی با اجساد اعضای یک خانواده روبه رو شدند که ساعت های زیادی از مرگ مادر و دو دختر جوانش می گذشت و اجساد دچار فساد نعشی شده بود.
ماموران امداد و نجات ایستگاه شماره 2 آتش نشانی مشهد که در میان آن ها بانوان آتش نشان نیز حضور داشتند، بلافاصله ماجرا را به نیروهای انتظامی اطلاع دادند و این گونه همزمان با رسیدن ماموران کلانتری به محل وحفظ صحنه حادثه، قاضی ویژه قتل عمد نیز در جریان موضوع قرار گرفت و تحقیقات گسترده ای با دستور قاضی علی اکبر احمدی نژاد آغاز شد. آثار و علایم ظاهری اجساد و همچنین معاینات مقدماتی پزشک قانونی نشان می داد که مادر و دخترانش بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منواکسید کربن (قاتل نامرئی) جان باخته اند. به همین دلیل بررسی های کارشناسان آتش نشانی با استفاده از تجهیزات تخصصی ادامه یافت و در نهایت درجه دستگاه گازسنج از 80 پی. پی. ام نیز فراتر رفت و بدین ترتیب وجود «قاتل نامرئی» در این مسافرخانه تایید شد. بنابراین گزارش، جسد دختر 25 ساله در کنار حمام، مادر 50 ساله در راهرو و جسد دختر 32 ساله روی تخت اتاق افتاده بود و شواهد موجود حکایت از آن داشت که بیش از 30 ساعت از مرگ آن ها می گذرد.
با انتقال اجساد قربانیان قاتل نامرئی به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق مرگ ، روند تحقیقات قضایی نیز وارد مرحله جدیدی شد.
به دستور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این مسافرخانه درحالی پلمب شد که فقط یک مسافر دیگر داشت. در همین حال، بررسی علت و چگونگی وقوع این حادثه مرگبار، توسط کارشناسان و متخصصان امور فنی درحالی ادامه دارد که داشتن یا نداشتن مجوزهای قانونی متصدی این مسافرخانه برای پذیرش مسافران هنوز مشخص نشده است. با این حال، مقام قضایی با چند فرضیه تخصصی برای حضور وحشتناک «قاتل نامرئی» در این مسافرخانه روبه روست چرا که برخی احتمالات از غیراستاندارد بودن لوله های دودکش آبگرمکن، بسته بودن برخی روزنه‌های خروج گاز یا تغییر ساختمانی در فضای اتاق حکایت داردو همه آن ها باید مورد توجه و واکاوی تخصصی قرار گیرد.
 معاون عملیات آتش نشانی مشهد باتایید خبر مرگ سه زن در یک مجتمع اقامتی در خیابان عنصری مشهد گفت: بررسی های مقدماتی کارشناسان آتش نشانی نشان می دهد که سه زن مذکور دچار گازگرفتگی شده اند.
آتشپاد دوم مهدی رضایی افزود: مسافران این مجتمع اقامتی سه روز قبل از یکی از شهرهای جنوبی کشور به مشهد مسافرت کرده بودند که به طرز غم انگیزی جان باختند و حادثه تلخ دیگری در مشهد رقم خورد بنابراین متصدیان و مالکان این گونه مراکز که در این فصل با حضور مسافران زیادی مواجه می شوند باید به رعایت نکات ایمنی و توصیه های تخصصی کارشناسان آتش نشانی ملزم شوند و این توصیه ها را برای حفظ جان مردم جدی
بگیرند.
این گزارش حاکی است: در همین حال قاضی علی اکبر احمدی نژاد نیز با تاکید بر پلمب مسافرخانه مذکور به منظور انجام تحقیقات بیشتر و حفظ جان مسافران دیگر گفت: تحقیقات در این باره آغاز شده است و کارشناسانی از مراکز تخصصی درحال بررسی علت گازگرفتگی هستند تا با تجزیه و تحلیل فرضیه های احتمالی به علت قطعی و دقیق بروز این حادثه تلخ برسیم. وی اضافه کرد: روند قضایی پرونده با صدور دستورات ویژه ای برای بررسی همه جوانب این ماجرا، همچنان ادامه دارد.

پنجه «قاتل نامرئی» بر گلوی 3 زن

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 483977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟