حجم ویدیو: 12.72M | مدت زمان ویدیو: 00:01:57

این زن که می توانست با خودداری از نوشیدن مشروبات چنین صحنه های دلخراشی را رقم نزند با لغزشی عجیب خود را بر سر زبان ها انداخت.

انتشار فیلمی از رقص زنی بدحجاب در گلسار رشت که در حالتی غیرعادی اصرار به ادامه رقص دارد بازتاب گسترده ای در فضای مجازی ئ آنسوی آب ها داشت.

این زن ۳۶ساله که نامش فاش نشده است در گفتگوی خود در بربازجویی های پلیسی که با دوربین ضبط می شد گفت: بعد از نوشیدن مشروبات الکلی با دوستم به خیابان رفتیم در حالت عادی نبودم و دلم می خواست برای چند دقیقه برقصم. در این هنگام پلیس یا مامور کلانتری به من ایراد نگرفت بلکه خودم جلوی ماشین گشت پلیس را گرفتم و از آنها درخواست کردم که برای دقایقی آهنگ بگذارند تا من برقصم.

دکتر علیرضا شریفی یزدی روان شناس اجتماعی و استاد دانشگاه

در جامعه کنونی شرایط زندگی برای همه مردم به یک میزان نیست و مردم ما یکدست نیستند و به لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی حتی اعتقادی و مذهبی نیز با هم تفاوت و فاصله زیادی دارند.

واقعیت این است طی دهه های اخیر به ویژه این دو دهه شاهد فاصله و تضاد چشمگیری بین سبک زندگی مردم هستیم و به لحاظ کمیت و کیفیت شکاف عمیقی ایجاد شده است. از سویی برای مواجهه نشدن با چنین پدیده هایی و برای کاهش فاصله ها می بایست امور فرهنگی مناسبی صورت گیرد.

نسل جوان امروز که نوع نگرشش به زندگی با گذشته بسیار تفاوت دارد و از طرفی که سن ازدواج بالا رفته است و اوقات فراغت مناسبی برای جوانان تعریف نشده نیاز است تا از طریق کارهای فرهنگی بتوان جوانان را از بزه دور کرد.

متاسفانه نسل جوان دچار سردرگمی هایی است که در انتخاب سبک زندگی و نوع رفتار قدرت تصمیم گیری ندارد و اتفاقاتی از این دست رخ می دهد که مسئولین فرهنگی کشور شوکه می شوند . در حقیقت به نوعی لجبازی و عناد با دولت و قانون گذاران است و این مسائل امنیتی را به مباحث سیاسی تبدیل می کنند .

این قبیل رخدادها که ناشی از عدم توانمندی در بخش فرهنگی است سبب می شود انسجام اجتماعی رنگ باخته و چند قطبی دامنه جامعه را فراگیرد . بازنگری در سیاست های فرهنگی ، به رسمیت شناختن سبک زندگی اکثریت مردم و کاهش تضادها و تناقض ها بین اقشار مختلف جامعه سبب می شود انسجام اجتماعی حفظ شده و اعتماد بین گروه های جامعه نیز افزایش پیدا کند.

وقتی درون یک جامعه زمینه های تخلیه هیجانات جوانی وجود نداشته باشد و آموزش درستی در زمینه حجاب نباشد جوانان آن جامعه دچار سرخوردگی، اضطراب و افسردگی می شوند .

فشارهای روانی تحمیل شده بر قشر جوان سبب شده آنها به استعمال مواد مخدر صنعتی آسیب زا و دیگر تفریحات ناسالم روی بیاورند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟