اسحاق ابراهیمی در سنندج اظهار کرد: یک جوان سنندجی که در سال 1389 طی یک نزاع خیابانی مرتکب قتل شده و 9 سال بود که در زندان تحمل حبس می‌کرد سرانجام با پیگیری‌های مستمر واحد مددکاری زندان و تلاش ریش سفیدان و معتمدین شهر، خانواده مقتول از اجرای حکم اعدام قاتل فرزندشان صرفنظر و زندگی دوباره را به این جوان بخشیدند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و پس از برگزاری جلسات متعدد مصالحه با خانواده مقتول، رضایت آنها در لحظه‌ای که قاتل فرزندشان پای چوبه‌دار بود حاصل و به این ترتیب اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و متهم به قتل را مورد بخشش قرار دادند.

مدیرکل زندان‌های کردستان گذشت و فداکاری را از خصوصیات بارز مردم کردستان برشمرد و بیان کرد: خوشبختانه هر ساله در استان کردستان اینچنین صحنه‌های باشکوهی که نمایانگر فداکاری و انسانیت است را شاهد هستیم.

ابراهیمی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام به گذشت و فداکاری اظهار داشت: انسان در عفو و گذشت است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد که این مسئله به ویژه در شرایطی سخت همچون اجرای حکم قصاص و غیره خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: شخصی که در اوج غضب و انتقام از اجرای حکم قصاص فرزندش می‌گذرد و یا از مال خود چشم فرو می‌بندد تا نیازمندی را از تنگدستی نجات دهد در حقیقت کرامت و بزرگواری خویش را نشان داده و از همه مهمتر خشنودی خداوند متعال را نیز به دست آورده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 483303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟