سید نورالدین حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی اعلام شکایت هایی به پلیس آگاهی استان در خصوص کلاهبرداری از چند فروشنده مواد غذایی در شهر اراک، بررسی موضوع به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان ارجاع داده شد.
وی ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس مشخص شد که شاکیان به منظور تبلیغ محصولات خود، تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی داشته اند و در یکی از این خرید و فروش ها، افرادی ناشناس به عنوان خریدار محصولات غذایی با آنان ارتباط برقرار کرده و تقاضای بارگیری محصولات غذایی خود را مطرح می کنند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: بعد از تخلیه بار، فروشندگان مواد غذایی که چنین می پنداشته اند که با افرادی معتبر در حال داد و ستد هستند، در می یابند که این افراد بعد از تحویل بار، دیگر جوابگوی تماس های آنها نبوده و بدون پرداخت هیچگونه وجهی، مکان تحویل بار را تخلیه کرده و از این طریق از آنها کلاهبرداری شده است.
سرهنگ حسینی تصریح کرد:‌ با پیگیری های تخصصی کارآگاهان پلیس ، سرنخ هایی از باند 3 نفره متهمان متواری، به دست آمد و پس از هماهنگی با دستگاه قضائی،برنامه ریزی لازم برای دستگیری این افرد که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار استان مرکزی بود، آغاز شد.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: سرانجام در یک برنامه ریزی عملیاتی و در تحقیقاتی تخصصی،‌ متهمان در مخفیگاه خود شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی با اشاره به اعتراف متهمان به 6 فقره کلاهبرداری از فروشندگان مواد غذایی از این طریق یادآور شد: با اتمام تحقیقات فنی پلیس، تمامی مواد غذایی کلاهبرداری شده نیز ازمتهمان کشف و به مالباختگان، تحویل داده شد.
حسینی در پایان اعتماد بی جا به افراد، بدون شناخت کافی نسبت به آنها را یکی از عوامل زمینه ساز اصلی در وقوع این گونه کلاهبرداری ها دانست و افزود: کلاهبرداران در بیشتر موارد دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد می باشند تا بتوانند از این طریق طعمه خود را به دام بیندازند که لازم است شهروندان در مراجعه با این افراد دقت نظر و هوشیاری لازم را داشته باشند و مراتب مشکوک را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 482228 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟