ردپای زنان دیگر در پرونده نجفی و قتل میترا استاد !

 پرونده قتل میترا استاد در راه دادگاه کیفری

۱۳‌روز از قتل میترا استاد به دست شوهرش محمد‌علی نجفی، شهردار اسبق تهران می‌گذرد. در حالی که پرونده پس از تحقیقات تکمیلی و صدور کیفرخواست از دادسرای امور جنایی تهران برای محاکمه به دادگاه کیفری فرستاده شده، صبح دیروز مسعود استاد، برادر مقتول برای پیگیری پرونده خواهرش و شکایت از علیزاده طباطبایی وکیل متهم به دادسرای امور جنایی آمد. وی به خبرنگار ما گفت: نجفی پس از قتل اعتراف کرد که خواهرم را به خاطر اختلاف خانوادگی به قتل رسانده است، اما علیزاده طباطبایی وکیل متهم برای انحراف پرونده ادعا کرده خواهرم مهدور‌الدم بوده است. طباطبایی در حالی این ادعا را مطرح کرده که محمد‌علی نجفی حرف‌های وکیلش را تکذیب کرده و اعلام کرده است که به خاطر اختلاف خانوادگی همسرش را به قتل رسانده‌است، به همین خاطر من تصمیم گرفتم از طباطبایی به اتهام افتراء، توهین و تهمت به خواهرم که الان دستش از دنیا کوتاه است، شکایت کنم.

برادر مقتول در قسمت دیگری از حرف‌هایش درباره اختلاف خواهرش با شهردار اسبق تهران گفت: اختلاف خواهرم با نجفی بر سر مسائل غیر‌اخلاقی بود. محمد علی نجفی مشکل اخلاقی داشت و با زنان دیگری هم ارتباط داشت به طوریکه خواهرم وقتی متوجه شد شوهرش با زنان دیگری ارتباط دارد اختلافات آن‌ها هم شروع شد. «جوان» البته بنا ندارد ادعا‌های برادر مقتول را بازنشر دهد با این حال براساس اظهارات یک منبع آگاه درباره ادعا‌های مطرح شده وی تحقیق شده، اما اثبات نشده است. برادر مقتول همچنین گفت: «وقتی هم خواهرم با او اختلاف پیدا کرد او هیچ اموالی نداشته که حقوق قانونی میترا را بدهد، چون قبل از آن ویلا، خانه ولنجک، خودروی لکسوس و دیگر اموالش را به نام دخترش می‌زند و به میترا می‌گوید پولی ندارد که مهریه او را بپردازد.»

وی درباره قصاص یا بخشش متهم گفت: «اولیای‌دم درخواست قصاص دارند و آن‌ها اگر دنبال رضایت بودند با آبروی زنی که دستش از دنیا کوتاه است بازی نمی‌کردند و از طریق وکیلشان به او تهمت و افترا نمی‌زدند. آقای طباطبایی با گفته و ادعایش هر روز نجفی را به طناب‌دار نزدیک‌تر می‌کند.»

مسعود استاد درباره فرزند خواهرش هم مدعی شد: خواهرم وصیت کرده است بعد از مرگش حضانت پسرش به من واگذارشود که در حال حاضر من از بچه او نگهداری می‌کنم.

برادر میترا استاد گفت: خیانت نجفی به خواهرش مهم ترین دلیل اختلافات آنها بوده و این جنایت یک جنایت کاملا خانوادگی بوده است.

وی افزود: از روز گذشته تصمیم به افشاگری گرفتم چرا که افراد زیادی آبروی خواهرم که دستش از دنیا کوتاه شده و ما را به بازی گرفته اند.

مسعود استاد ادامه داد: عده ای تهمت پرستو بودن یا نامسلمان بودن به خواهرم زده اند و حتی مدتی شده اند که خواهرم مهدورالدم بوده است به همین خاطر به دادسرا امور جنایی تهران آمده ام تا از وکیل آقای نجفی به خاطر برخی تهمت هایش شکایت کنم.

وی گفت: تمام این اختلافات به خاطر خیانت آقای نجفی بود و اصلا مربوط به سیاست نیست. چند روز پیش خبری خواندم در خصوص اینکه خواهرم 11 سیم کارت آقای نجفی را شکسته بود تا او با کسی ارتباط نداشته باشد اما این موضوع کذب محض است. آقای نجفی یک سیم کارت بیشتر نداشت. شایعه دیگر در خصوص من بود که گفته شده در مدرسه ای تدریس می کردم و چون مورد اخلاقی داشتم اخراج شده ام. من تدریس می کردم اما اخراج نشدم. مدت قرار داد من تمام شد و دیگر به آنجا نرفتم.حتی برفرض محال اگر من پرونده غیر اخلاقی هم داشته باشم این مسائل به قتل خواهرم چه ارتباطی دارد؟ من زمانی که آقای نجفی شهردار شد به واسطه او به شهرداری رفتم و به عنوان کارشناس مشغول به کار شد. آن هم به خاطر 26 سال درسی که خوانده ام.من دکترای هوا و فضا دارم و در دانشگاه امیرکبیر درس خوانده ام و حالا اصلا نمی دانم مطرح کردن این حرف ها چه ارتباطی به ماجرای قتل خواهرم دارد. من باز هم تاکید می کنم قتل خواهرم سیاسی نبوده بلکه بحث اختلافات خانوادگی مطرح بوده اس، همین، حتی شب آخر دعوای آنها بر سر همین موضوعات بوده و آن شب خواهرم به آقای نجفی گفته که فردا به مصاحبه می رودو تمام این حرف ها را بازگو می کند. او تمام اینها را در تماس تلفنی و چت به من گفت که تمام این مدارک را در دادگاه نشان می دهم چون برای حرف هایم سند دارم.

پرونده محمدعلی نجفی روی میز قضات شعبه نهم

محمدعلی نجفی که از هفتم خردادماه به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سر می‌برد به زودی در شعبه نهم دادگاه کیفی یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی محاکمه خواهد شد.

 ۷‌خرداد‌سال جاری محمد‌علی نجفی مرتکب قتل همسر دوم خود به نام میترا استاد در برج آرمیتا منطقه سعادت‌آباد شد. وی عصر همان روز با مراجعه به اداره پلیس‌آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی خود را تسلیم مأموران کرد و به قتل همسرش اعتراف کرد.

با اقرار متهم، پرونده برای تحقیقات تکمیلی در اختیار دادسرای امور جنای تهران بزرگ قرار گرفت و متهم بعد از مراحل بازجویی و بازسازی صحنه جرم مبنی بر اتهام قتل عمدی، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز و ایراد صدمات بدنی منتهی به جرح روانه زندان شد. پرونده بعد از کامل شدن تحقیقات و صدور کیفرخواست با تقاضای قصاص از سوی اولیای دم به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز پرونده به شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی ارجاع داده شد و در نوبت رسیدگی قرار گرفت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 481608 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟