علاءالدین کریمی  اظهار کرد: اداره کل زندان‌های استان زنجان در راستای بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه خدمات متعددی ارائه می‌دهد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات آموزشی به زندانیان و حرفه‌آموزی آنها بیان کرد: این دوره‌ها در رشته‌های شغلی مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای زندانیان با همکاری فنی و حرفه‌ای به صورت مستمر و با حضور مربیان برگزار و در پایان گواهی مهارت به جامعه هدف ارائه می‌شود.

کریمی در ادامه به بحث استفاده از پابند برای برخی از زندانیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 29 زندانی زنجانی مجهز به پابند الکترونیکی هستند که از این تعداد یک نفر خانم است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان به شیوه استفاده از پابند برای زندانیان واجد شرایط نیز اشاره کرد و گفت: در بحث پابند طبق رأی قاضی، گستره خاصی برای تردد زندانی تعریف می‌شود به نحوی که با تعریف آن زندانی حق خروج از محدوده تعیین شده را نخواهد داشت.

وی گفت: در صورتی که زندانی از محدوده تعیین شده خارج شود، مرکز کنترل از موضوع مطلع شده و زندانی جلب می‌شود.

لازم به ذکر است، زندانیانی می‌توانند از پابند الکترونیکی استفاده کنند که جرائم آنها بند 6 و 7 باشد یعنی استفاده از پابند بستگی به میزان محکومیت داشته و از آن برای جرائم سبک و کم اهمیت استفاده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟