پلمپ یک مرکز کاریابی غیرمجاز در مرکز تهران

 سرهنگ علی آقا کارخانه با اعلام خبر پلمب یک مؤسسه کاریابی غیرمجاز در مرکز پایتخت درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: مدتی قبل چند شاکی با مراجعه به کلانتری 148 انقلاب اسلامی عنوان داشتند که توسط یک مرکز کاریابی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: شاکیان مدعی بودند که این مرکز کاریابی با اخذ مبالغی از 50 تا 500هزار تومان، وعده استخدام در مراکز مختلف به آنها داده اما تمام این وعده‌ها پوچ بوده و زمانیکه متقاضیان کار برای استرداد وجه پرداختی به این مؤسسه مراجعه می‌کردند با تهدید مسئول شرکت از بازپس‌گیری ودیعه خود مواجه شده و در نهایت از شکایت منصرف می‌شدند.

وی تصریح کرد: پس از این شکایات، تحقیقات پلیسی در این پرونده کلید خورد و در بررسی‌های اولیه مشخص شد این شرکت کاریابی فاقد مجوز، تبلیغات گسترده‌ای در فضای مجازی از جمله سایتهایی مانند دیوار و شیپور انجام داده و به این ترتیب زمینه سوءاستفاده از متقاضیان کار به ویژه ساکنان خارج از تهران را به عمل آورده است.

کارخانه ادامه داد: مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند این شرکت در قبال معرفی یک کار معمولی که همگی برخلاف میل مشتریان و متقاضیان بوده، مبالغ مختلفی با اوراق شناسایی از جویندگان کار دریافت کرده که متقاضیان کاریابی با علاف شدن در سطح شهر تهران و عدم موفقیت در کسب و کار جدید، مجدداً به شرکت مذکور مراجعه کرده و خواهان استرداد وجه می‌شدند که در نهایت موجب درگیری داخل شرکت می‌شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که محل فعالیت دفتر کاریابی دارای دو در ورودی فاقد تابلو و دوربین مداربسته برای رؤیت مشتریان یا حضور احتمالی پلیس یا شکات اصلی بوده که احتمال اخفای مدارک و مستندات موجود شامل دستگاه کارتخوان سیار، مهر اصلی دفتر، فرمهای موجود و اوراق شناسایی شکات با رؤیت پلیس یا شکات وجود دارد.

کارخانه با اشاره به اخذ دستور قضایی برای ورود به محل شرکت، گفت: در نهایت مأموران با یک عملیات سنجیده وارد شرکت شده و چهار پرسنل شرکت (شامل دو زن و دو مرد) که در حال جذب سه مشتری کاریابی جدید بودند، مشاهده شد.

به گفته وی، برابر دستور قضایی صادره، مأموران ضمن جمع‌آوری تمام مدارک، مستندات موجود و فرمهای کاریابی، مسئول شرکت را بازداشت کرده و مکان شرکت به علت حفظ امنیت و آرامش عمومی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت، متذکر شد: متهم با تکمیل پرونده قضایی به مقام قضایی معرفی شد و از زمان بازداشت متهم تاکنون همه روزه افراد مختلف با اطلاع از بازداشت این شخص به کلانتری مراجعه کرده و از وی شکایت می‌کنند، همچنین تاکنون شکات این پرونده به 40 نفر رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 480167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟