چهار انبار بزرگ احتکار روغن‌موتور در زنجان کشف شد

اسماعیل مسلمی رئیس اداره بازرسی ونظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان چند انبار احتکار در استان زنجان کشف کردند، افزود: چهار انبار بزرگ احتکار روغن‌موتور که در سامانه جامع انبارها ثبت‌نشده بود کشف شد در زنجان کشف شد.
وی اظهار کرد: متصدی این واحد این کالاها را در سامانه ثبت نکرده بود و متخلف معرفی می‌شود.
رئیس اداره بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سازمان صنعت و معدن با اصنافی که کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکنند برخورد کرده و آنها را جریمه می‌کند و به‌عنوان محتکر شناخته می‌شوند.
مسلمی افزود: بمنظور شفافیت و تشخیص تخلفاتی مانند احتکار و فروش کالای قاچاق ودر راستای اجرای مواد ۵و۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستورالعمل سران قوا، سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ذیل سامانه جامع تجارت تدوین وتهیه شده است.
وی ادامه داد: از شهریور ۱۳۹۷ همه واحدهای اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی و تجاری شامل عمده و خرده فروشی که نسبت به حمل وجابجائی کالا و نگهداری آن خارج از نیاز و فروش روزانه در محل اقدام کنند و با ثبت محل در این سامانه ازمقادیر ورود و خروج کالا سازمان های ذیربط را مطلع کنند.
مسلمی تاکید کرد: درصورت ورود بازرسان به محل های ثبت نام نشده تحت عنوان احتکار با صاحبان کالا برخورد خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 480071 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟