رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از کشف دو انبار احتکار مواد غذایی در قالب طرح تشدید بازرسی ماه رمضان خبر داد و گفت: از مردم می‌خواهیم به شایعات کمبود کالا توجهی نکنند و به میزان مصرف خود خرید کنند.

2ناصر فغفوری امروز  با اشاره به تشدید بازرسی‌ از واحدهای صنفی مختلف طی ماه مبارک رمضان اظهار کرد: هدف از این کار جلوگیری از تخلفات احتمالی از سوی اصناف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به بازدیدهای سرزده از اصناف افزود: طی بازدیدهای انجام شده چند مورد احتکار نیز کشف شده است.

وی با انتقاد از احتکار کنندگان کالاهای مورد نیاز مردم افزود: محتکران و گران‌فروشان در چنین شرایط اقتصادی در نقش ستون پنجم دشمن هستند.

فغفوری با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده از اصناف و انبارهای سطح شهر دو انبار مواد غذایی شامل روغن نباتی، رب گوجه‌فرنگی و برنج داخلی و وارداتی کشف شد، گفت: پیش از این انبار احتکار 160 حلقه تایر به ارزش 490 میلیون ریال و 6 تن برنج و 21 تن خرما کشف شده بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه نقش گزارش‌های مردمی در کشف احتکار بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: البته به منظور جلوگیری از تکرار چنین حرکاتی موارد احتکار شده کشف و پرونده آنها به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع انبارها گفت: ️تمامی اصناف باید محل نگهداری کالای خود را در سامانه ثبت انبارها اعلام کنند در غیر اینصورت کالای انباشت شده در حکم احتکار خواهد بود و با محتکران برخورد قانونی می‌شود.

فغفوری همچنین با تأکید بر آگاه شدن شهروندان درباره شایعات مربوط به کمبود کالا گفت: در صورتی که مردم بنا بر میزان واقعی خود خرید کنند هیچ کمبودی در بازار وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به ایجاد جنگ روانی توسط دشمن اضافه کرد: از مردم تقاضا داریم تحت تاثیر شایعه‌ها در مورد کمبود کالا قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: از هم استانی‌ها درخواست داریم، در صورت مشاهده گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری 124 منعکس کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟