حسن پهلوان  اظهار داشت: یکی از این شکارچیان متخلف که در محدوده منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در حین شکار دستگیر شده بود پس از اعلام رای دادگاه تجدید نظر استان به سه سال حبس تعزیری و نفر دیگر نیز به یک سال حبس تعزیری محکوم شد که علاوه بر پرداخت مبلغ جریمه کیفری، باید بابت شکار غیرمجاز ۲۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست پرداخت کنند.

وی همچنین از دستگیری یک شکارچی دیگر در منطقه گلیل و سرانی شیروان در چند روز اخیر خبر داد و گفت: ماموران در هنگام گشت و کنترل منطقه این شکارچی را که همراه فردی دیگر سوار بر الاغ و سلاح به دست در جست و جوی شکار بودند که یکی از آنان را دستگیر کردند و از آنان یک قبضه سلاح تکلول، مقادیری فشنگ چهارپاره، تبر، چاقو و سایر ادوات شکار و صید کشف کردند.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با اشاره آغاز فصل زادآوری وحوش، افزود: از عموم مردم و علاقه مندان درخواست داریم ضمن پرهیز از هرگونه مزاحمت و ایجاد رعب و وحشت در مناطق و زیستگاههای طبیعی استان، در صورت مشاهده هر گونه شکار و صید غیرمجاز، تخریب و آلودگی محیط زیست، آتش سوزی، قطع اشجار و.... مراتب را با اداره های شهرستانی و پاسگاههای محیط بانی در میان بگذارند.

شهرستان شیروان با گستره ۳۷۸۹ کیلومترمربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکری چون «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است. منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت از غنی ترین مناطق حفاظت شده خراسان شمالی و همجوار با کشور ترکمنستان است که در ۸۰ کیلومتری شمال شهرستان شیروان واقع استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟