به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از فروردین ماه سال ۹۷ به دنبال شکایت مرد جوانی به نام جواد در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی که دستش باندپیچ و آثار زخمی عمیق روی صورتش نمایان بود از یک مجرم سابقه دار به نام امین که وی را ربوده، زخمی کرده و اموالش را سرقتکرده بود شکایت کرد.
جواد گفت: امین بچه محل مان است. او شب عید مرا به زور سوار ماشین کرد و با تهدید قمه ۱۶ میلیون پول نقدی را که همراه داشتنم دزدید. او همچنین با قمه مرا زخمی کرد. یک هفته در بیمارستان بستری بودم و حالا از او شکایت دارم.
با اظهارات این مرد، امین بازداشت شد، اما اتهاماتش را نپذیرفت. در بررسی های پلیسی مشخص شد امین یک مجرم سابقه دار است و قبلا نیز به اتهام قاچاق انسان تحت تعقیب بوده است. در حالی که پرونده او برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده بود او با قرار وثیقه آزاد شد تا در روز محاکمه در دادگاه حاضر شود اما او در دادگاه حاضر نشد. به همین خاطر قضات دادگاه جلسه را تجدید کردند. قرار بود امین دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شود اما او این بار نیز در دادگاه حاضر نشد.
در جلسه دادگاه جواد به تشریح ماجرا پرداخت و گفت: من سالها قبل برای کار به ژاپن رفتم تا پول جمع کنم. آنجا با یک زن خارجی آشنا شدم و با او ازدواج کردم. سپس همراه همسرم برای زندگی به ایران برگشتیم. من در ایران کار ساختمان سازی انجام می دادم و کارگران زیادی داشتم. جواد را هم از قبل می شناختم. او بچه محل مان بود و می دانست وضع مالی خوبی دارم. او قبلا چند بار به زندان افتاده بود.
وی ادامه داد: آخرین بار شب عید بود و من ۱۶ میلیون پول نقد برداشتم تا به سر ساختمان بروم و حقوق کارگران را بدهم که جواد یکباره با ماشین جلو راهم پیچید. او از من خواست تا سوار شوم اما وقتی قبول نکردم با تهدید قمه و به زور مرا سوار ماشین کرد. او مرا از جوادیه به حوالی سه راه سیمان برد و از من خواست تا پولهای نقد را به او بدهم. من مقاومت کردم و گفتم پول‌ها متعلق به کارگران است اما او با قمه به صورتم زد. یک ضربه هم به دستم زد که تاندون دستم قطع شد و حالا با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا هنوز قادر نیستم تا انگشتان دستم را حرکت دهم. او پول‌های نقد را گرفت و مرا در بیابانی در حوالی سه راه سیمان از ماشین بیرون انداخت. شب بود و آنجا هیچ کسی نبود تا مرا نجات دهد. در تاریکی دیدم چند کیلومتر آنطرف تر یک کانکس شهرداری قرار دارد. با سختی توانستم خودم را به آنجا برسانم و کارگران شهرداری همان موقع با اورژانس تماس گرفتند و من به بیمارستان منتقل شدم.
این مرد گفت: حالا چندین عمل جراحی روی دستم انجام داده‌ام اما هنوز نمی‌توانم از دستم استفاده کنم. امین قاچاقچی انسان است و پرونده ای در دادگاه بعثت دارد که نشان می دهد چندین نفر را با ویزای جعلی به خارج از ایران فرستاده و حتی چندین نفر را قاچاقی از کشور خارج کرده و پس از گرفتن پولهایشان آنها را در ترکمنستان رها کرده است. پرونده او در این رابطه در دادگاه بعث در جریان است. او حتی پرونده ای هم در پلیس فتا دارد ولی با این حال دوبار در دادگاه حاضر نشده است. من از او شکایت دارم.
در پایان جلسه قضات دادگاه جلسه را تجدید و امین را برای سومین بار به دادگاه احضار کردند. وی چنانچه این بار در دادگاه حاضر نشود دستور جلب او صادر خواهد شد یا برایش غیابی حکم صادر می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 479337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟