رقص معلمان مرد با دختران مدرسه غیرانتفاعی در مهاباد / جنجال جدید+ تصویر

دادستان مهاباد گفت: پرونده مذکور در اختیار بازپرس قرار گرفته و هم اینک برخورد اداری از سوی آموزش و پرورش انجام و مدیر مدرسه از کار برکنار شده، همچنین در زمنیه لغو امتیاز این مدرسه غیرانتفاعی، اداره کل آموزش و پرورش استان تصمیم‌گیری می‌کند.

 پس از چالش ساسی‌مانکن در یکی از مدارس پسرانه تهران، این بار فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن معلمان آقا و دانش‌آموزان دختر یک مدرسه غیرانتفاعی در مهاباد اقدام به رقص دسته‌جمعی کردی می‌کنند.

خبرنگار فارس برای پیگیری این موضوع به سراغ مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی رفت، وی در این زمینه اظهار کرد: پیرو فیلم انتشار یافته از رقص مختلط در مدرسه‌ای در شهرستان مهاباد، پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این رابطه، موضوع فیلم منتشر شده که ادعا شده مربوط به یکی از مدارس شهرستان مهاباد است، منجر به جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده و پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در این راستا به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهاباد به عنوان مدعی‌العموم دستور داده شد که پرونده لازم تشکیل و بررسی‌های مقتصی صورت ‌پذیرد.

وی بیان کرد: قطعا ساختارشکنی و هنجارشکنی مستلزم برخورد قاطعانه است و به محض مشخص‌شدن ابعاد ماجرا، برخورد قاطع قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

گروسی اظهار کرد: به محض تعیین‌تکلیف وضعیت پرونده مذکور، نتایج آن به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

در ادامه دادستان مهاباد نیز در این رابطه تصریح کرد: پرونده مذکور در اختیار بازپرس قرار گرفته و در حال رسیدگی به موضوع صورت گرفته است.

حیدری بیان کرد: پس از تحقیقات بازپرس، در مورد برخورد با خاطیان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اظهار کرد: هم اینک برخورد اداری آن از سوی آموزش و پرورش انجام و مدیر مدرسه از کار برکنار شده و در موضوع گزینش کارمندانی که در رقص کردی شرکت داشتند تجدیدنظر می‌شود.

دادستان مهاباد گفت: همچنین در زمنیه لغو امتیاز این مدرسه غیرانتفاعی، اداره کل آموزش و پرورش استان تصمیم‌گیری می‌کند.

در ادامه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد: ضمن تسلیت شهادت مولی المتقیان حضرت علی (ع) و گرامیداشت ایام لیالی قدر به استحضار مردم شریف استان می‌رساند متاسفانه در جریان اردیبهشت ماه و قبل از ماه مبارک رمضان، مسوولین یکی از مدارس غیر دولتی شهرستان مهاباد بدون توجه به شعائر و ارزش‌های اسلامی، جشنی را برپا کرده بودند.

در این رابطه به محض اطلاع در زمان یاد شده، اداره آموزش و پرورش شهرستان مذکور با هماهنگی این اداره کل ضمن شناسایی افراد خاطی برخورد قانونی را متناسب با وضعیت خدمتی هر یک از نیروهای شاغل در واحد آموزشی انجام دادند.

همچنین تصمیم‌گیری در خصوص موضوع ادامه فعالیت واحد آموزشی به جهت تقارن با امتحانات خرداد ماه و رعایت مصالح آموزشی دانش آموزان، به پس از اتمام امتحانات موکول شده است.

مع الوصف آموزش و پرورش به عنوان نهاد تعلیم و تربیت،با مبنا قرار دادن ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی، وظیفه خود می‌داند با جدیت موضوع را پیگیری کرده و با مسببان این رخداد برابر مقررات برخورد قانونی را معمول کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 479270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟