شمارش معکوس برای اعدام 3 روحانی در عربستان  + عکس

صحفه "زندانیان اندیشه" در شبکه اجتماعی توییتر که اوضاع فعالان و اندیشمندان عربستانی زندانی در زندان های رژیم سعودی را دنبال می کند، اطلاعات جدیدی را درباره سه مبلغ سعودی در شرف اعدام منتشر کرد.

در صفحه زندانیان اندیشه آمده است: سلمان العوده و ناصر العمر و عوض القرنی سه مبلغ سعودی همچنان در سلول انفرادی هستند و وضعیت بازداشت آنها بسیار اسف بار و وخیم است.

این صفحه درباره العمری نوشت: خبر تایید شده‌ای بدست ما رسیده است که نشان می دهد علی العمری به زندان خاصی برای شکنجه منتقل شده است. این زندان وابسته به دفتر سلطنتی سعودی است. سعودی القحطانی در این زندان بر شکنجه گری نظارت داشت و امروز نیز تیم شکنجه ای در زندان هستند که دست کمی از قبلی ندارد.

این صفحه افزود: خبر موثقی بست ما رسیده است که نشان می دهد وضعیت جسمی العمری از ابتدای ماه مبارک رمضان وخیم است و دست هایش تقریبا همیشه بسته است.

صحفه زندانیان اندیشه چند روز پیش فاش کرد: شبکه 24 عربستان خود را برای پخش ویدئویی بعد از شکنجه العمری آماده می کرد که العمری در آن از رابطه خود با آنچه "هسته ای تروریستی" متشکل از العوده، القرنی، عبدالعزیز الفوزان و جمال خاشقچی و دیگران خوانده شد، سخن می گفت. اما مسئولان سعودی بعد از رسوایی قتل خاشقجی از پخش این ویدئو صرف نظر کردند.

به نوشته این صفحه، مسئولان سعودی زندانیان اندیشه را زیر فشار شکنجه یا تهدید به اقدام علیه خانواده های آنها یا خوراندن داروهای مخدره وادار می کنند تا به جرم های مرتکب نشده اعتراف کنند.

سایت میدل ایست به نقل از دو منبع دولتی سعودی نوشته بود که مسئولان سعودی احکام اعدام سه مبلغ دینی بارز بازداشت شده را به اتهام های تروریستی صادر کرده‌اند که بعد از پایان ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478823 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟