برخورد پلیس با دور دور کردن خودروها در اصفهان!

سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در راستای پاسخ گویی به مطالبات مردمی مبنی بر مقابله قاطعانه با رانندگان سرمست غرور که در ساعات پایانی شب اقدام به دور دور کردن و کورس گذاشتن کرده و نظم و امنیت خیابان‌ها را برهم می‌ریزند طرح عملیاتی "ظفر ۵ " در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات با رانندگانی که قوانین را نقض کرده و با کورس گذاشتن در سطح خیابان‌ها باعث سلب آرامش و آسایش شهروندان می‌شوند قاطعانه برخورد می‌شود و با هماهنگی‌های خوبی که با دادستان عمومی و انقلاب اصفهان انجام گرفته این خودرو‌ها به مدت یک هفته توقیف می‌شوند.

سردار معصوم بیگی از اعمال قانون و توقیف نزدیک به ۶۰۰ خودروی متخلف در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: ۲۷۳ دستگاه از این خودرو‌ها مربوط به شهر اصفهان و ۳۲۰ دستگاه خودروی دیگر مربوط به سایر شهرستان‌ها هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح عملیاتی "ظفر ۵" تا پایان تابستان علاوه بر کلانشهر اصفهان در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: پلیس اجازه نمی‌دهد عده‌ای سرمست غرور با خودرو‌های لوکس و گران قیمت خود خیابان‌های شهر را به صحنه مسابقه اشرافی گری تبدیل کنند.

وی با هشدار به کسانی که مرتکب چنین رفتار‌هایی در سطح خیابان‌ها می‌شوند، گفت: علاوه بر توقیف و اعمال قانون این گونه خودرو‌ها اگر منجر به تصادف جرحی و یا فوتی شوند برای آن‌ها پرونده تشکیل و راننده خاطی به مرجع قضائی معرفی می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس بدون هیچ گونه اغماضی با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند، افزود: رفتار کسی که در خیابان‌ها با محدودیت سرعت اقدام به کورس گذاشتن با سرعت بالا می‌کند، یک رفتار تعمدی است و با محرومیت‌های اجتماعی از سوی پلیس همچون ضبط گواهینامه و ... مواجه می‌شود، ضمن اینکه عمل وی اگر منجر به تصادف فوتی یا جرحی شود پرونده به مراجع قضائی ارجاع داده شده و با مجازات‌های سختگیرانه‌ای از سوی دستگاه قضائی نیز روبه رو خواهد شد.

سردار معصوم بیگی با اشاره به حادثه‌ای که کورس گذاشتن خودروی سواری پورشه در یکی از خیابان‌ها به وجود آورد، گفت: در این حادثه ماموران بلافاصله در صحنه حاضر شده و نسبت به مدیریت صحنه تصادف و توقیف خودروی پورشه اقدام کرده و تحقیقات اولیه برای شناسایی راننده متواری انجام دادند که وی بازداشت و با حکم قضائی روانه زندان شد.

مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه اصفهان، شهر شهیدان و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، گفت: این گونه اقدامات از سوی عده‌ای بچه پولدار سرمست غرور قابل قبول نیست و پلیس اجازه نخواهد داد این افراد نظم و امنیت خیابان‌های شهر اصفهان را برهم بزنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478002 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟