حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن امانی از حصول سازش در یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی گفت: درنتیجه تلاش‌های به‌عمل‌آمده از سوی شورای حل اختلاف ویژه زندان، یک فقره پرونده قتل عمدی در شهرستان بجنورد به سازش و مصالحه انجامید.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی در امور شوراهای حل اختلاف بیان داشت: مقتول یک مأمور وظیفه‌شناس محیط‌زیست بوده که درنتیجه تیراندازی از سوی یکی از عوامل شکار غیرمجاز (محکوم‌علیه پرونده) جان خود را ازدست‌داده بود.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع این حادثه ناگوار و تألم و تأثر خاطر و غم و اندوه فراوان اولیاء دم، بار دیگر اراده عفو و بخشودگی خانواده مقتول درگذشت تجلی و تبلور یافت و این گذشت باعث گردید تا آنان با قبول پیشنهاد مصالحه شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش اغماض و چشم‌پوشی کنند.

امانی افزود: با این کار باقیات‌الصالحاتی در دنیا و عقبی به یادگار بگذارند و علاوه بر این‌که برگ زرینی در کارنامه اعمال خود به ثبت رساندند، موجبات آزادی و تخفیف مجازات محکوم‌علیه محبوس را نیز فراهم کرده و فرصت دیگری برای خودسازی و اصلاح رفتار و کردار در پیش روی او و خانواده‌اش قراردادند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی از حیث اشاعه فرهنگ صلح و سازش در استان و نیز ارتقاء و بهبودی شاخص‌های سنجش و ارزیابی عملکرد شوراهای حل اختلاف از این نقطه‌نظر تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف خراسان شمالی هرساله تعدادی از پرونده‌های مهم ازجمله موارد قتل عمدی را به مصالحه ختم می‌کنند و این عملکرد، شایسته قدردانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟