به گزارش رکنا ، سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بدنبال مراجعه یک شهروند بندرعباسی به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداریاز وی در سایت دیوار، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی بیان داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد فردی ناشناس با درج آگهی جعلی فروش وام در سایت دیوار، اقدام به فریب شاکی پرونده کرده و مبلغ 5 میلیون ریال به بهانه وام بانکی از آن کلاهبرداری کرده است.
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهارداشت: در حین رسیدگی به این پرونده، شاکی دیگری به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشت مبلغ 30 میلیون ریال به بهانه وام از وی کلاهبرداری شده که مشخص شد شیوه و شگرد کلاهبرداری همانند شاکی اول است.
بهدانی فرد ادامه داد: در بررسی های تکمیلی مشخص شد متهم به هویت خانم «س.ب» از هویت جعلی برای کلاهبرداری استفاده کرده که در ادامه این فرد شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی، پس از روبه ‌روبه شدن با ادله جرم اعتراف کرد که با درج آگهی جعلی در سایت دیوار با موضوع وام بانکی، با همکاری همسر و خواهر خود از شهروندان کلاهبرداری کرده است .
وی گفت: متهم با تبلیغات گسترده در سایت دیوار، پس از تماس افراد با وی با بیان وعده‌های دروغ اعتماد آنان را به خود جلب کرده و مبالغ مختلفی را از شهروندان کلاهبرداری کرده است که پیش بینی می شود بیش از 100 نفر به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده ند.
بهدانی اضافه کرد: تاکنون 36 مالباخته که توسط این باند در سایت دیوار از آنان کلاهبرداری شده، شناسایی شده اند.
وی از شهروندان خواست به افراد ناشناس در فضای حقیقی و مجازی اعتماد نکنند و فریب افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و در صورت مشاهده با هرگونه مورد مشکوک از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 476124 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟