علت قیمت پایین خودروهای روز بازار فاش شد/ همه ماشین ها سرقتی بودند +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران گفت : اواخر فرودین ماه سال جاری ، مردی برای شماره گذاری خودروی پژو 405 به یکی از مراکز شماره گذاری در شهر تهران مراجعه کرد که در زمان بررسی ارکان هویتی خودرو توسط کارشناسان اصالت خودرو مشخص می شود ارکان شناسایی ( هویتی ) خودرو تغییر پیدا کرده که بلافاصله خودرو برای بررسیِ اصالت خودرو در اختیار اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات در اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که خودرو 405 دارای سابقه سرقت بوده و چندی پیش در شرق تهران سرقت شده است ؛ مرد جوان که پس از اطلاع از سرقتی بودن خودرو به کارآگاهان اعلام داشت که خودرو را از یک نمایشگاه فروش خودرو در شهرستان جلفا و به قیمت روز ( قیمت واقعی )خریداری کرده و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن و یا تغییر ارکان هویتی آن ندارد .

کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از متصرف خودروی مسروقه و همچنین بانک مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی دو متهم سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ در زمینه سندنمره کردن خودروهای مسروقه به نام های "رامین" و "سیامک" شدند .

با شناسایی تصاویر "رامین" 42 ساله و "سیامک" 45 ساله توسط خریدار پژو 405 ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران با اخذ نیابت قضایی به شهرستان جلفا اعزام و در مراجعه به نمایشگاه خودرو اطلاع پیدا کردند که رامین و سیامک چندی پیش این نمایشگاه را به صورت اجاره‌ای در اختیار داشته اما در حال حاضر هیچ فعالیتی در این نمایشگاه ندارند .

در ادامه ی رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی مخفیگاه سیامک و رامین در شهرستان جلفا در یک اقدام غافلگیرانه هر دو نفر آنها را دستگیر و دو دستگاه خودرو مسرقتی سندنمره ی دیگر نیز از آنها کشف شد .

رامین و سیامک پس از انتقال به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان تحقیقات اولیه اعتراف کردند که خودروهای مسروقه را یکی از سارقان حرفه ای خودرو به نام شاهرخ 38 ساله برای آنها تهیه می کرده و آنها نیز با تغییر ارکان هویتی خودروهای مسروقه و به شیوه سندنمره ، خودروهای مسروقه را در پوشش نمایشگاه به فروش رساندند که در ادامه مشخص شد هیچگونه مجوز قانونی برای فعالیت نمایشگاه آنها وجود ندارد و رامین و سیامک در چند ماه و پس از فروش چندین دستگاه خودرو مسروقه از این محل متواری شدند .

با معرفی شاهرخ توسط رامین و سیامک بلافاصله وی به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ که پیش از این نیز دو بار توسط اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده ، مورد شناسایی قرار گرفت .

با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق شاهرخ و در حالیکه هیچگونه اطلاعاتی در خصوص آخرین مخفیگاه وی وجود نداشت ، کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در شهرری شده و طی یک عملیات غافلگیرانه شاهرخ قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

شاهرخ در همان تحقیقات اولیه صراحتا به فروش 5 دستگاه خودرو پرشیا و 405 به رامین و سیامک اعتراف کرد که در ادامه دو دستگاه خودرو مسروقه ی دیگر نیز از متهمین کشف شد .

شاهرخ در اعترافاتش به کارآگاهان گفت : رامین و سیامک ، مدل ، رنگ و نوع خودرو را جهت سرقت به من اعلام می کردند و پس از سرقت خودروها ، رامین و سیامک طی یک قرار آنها را با قیمت بسیار بسیار کمتر از قیمت واقعی از من خریداری می کردند و خودشان جداگانه [ به قیمت واقعی ] به فروش می رساندند .

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به سوابق متهمین در فروش خودروهای مسروقه به شیوه سندنمره و اعتراف سارق خودرو به بیش از ده فقره سرقت خودرو ، هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند و تحقیقات از آنها در دستور کار کارآگاهان اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 474836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟