جوابیه بنیاد شهید گیلان درباره توقیف خانه جانباز فومنی توسط بانک + جزییات

روز 14 اردیبهشت ماه امسال خبری انتشار یافت مبنی بر اینکه یک جانباز از کارافتاده که در جزیره مجنون دچار موج گرفتگی، شکستن دو مهره کمر و آسیب در قفسه سینه شده بود با وجود ازدواج و داشتن  دو فرزند دانش‌آموز با تقیف خانه اش توسط بانک مواجه شده است..

این جانباز در نامه نگاری ای ادعا کرده بود  پیش اقدام به اخذ وام جهت خرید خانه نموده اما سود سرسام‌آور بانکی در پی تعدادی معوقه سبب شده است که بانک مذکور اقدام به ارسال اخطاریه جهت توقیف منزل مسکونی بابت چند ده میلیون تومان وام نماید! این در حالی است که کل وام و معوقات آن به ارزش یک‌دهم منزل مسکونی نیست و اقدام بانک برای توقیف خانه این جانباز از کارافتاده دور از شأن خانواده‌های شاهد و ایثارگر است.

به گزارش خبرنگار رکنا، در پی انتشار این خبر بنیاد شهید استان گیلان در این خصوص جوابیه ای ارسال کرد که متن آن در زیر آمده است:

مدیر مسئول محترم پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا

سلام علیکم

احتراماً، درخصوص خبر شماره 474015 مورخ 14 / 02 / 1398 با عنوان (( توقیف خانه یک جانباز از کارافتاده توسط بانک!+عکس )) و درج مشکلات مطروحه از جانباز سرافراز در خبر مذکور به استحضار می رساند ایشان در تاریخ 05 / 02 / 1391 تسهیلات مسکن ویژه ایثارگران بامعرفی از سوی بنیاد شهرستان دریافت نموده که متاسفانه هیچگونه اقدامی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات فوق نداشته و بانک طرف قرارداد نیز پس از گذشت بیش از 6 سال علیرغم اخطارهای متعدد و بی توجهی ایشان نسبت به صدور توقیف وثیقه برابر مقررات اقدام نموده است.

پس از این بنیاد شهرستان طی رایزنی با معاون تعاون بنیاد استان و تشکیل جلسه مشترک با حضور معاون مدیرعامل بانک ملت استان درخصوص رفع مشکل این جانباز پیشنهادی مبنی بر ارائه تسهیلات منابع بانکی به همسر جانباز و رفع موارد حقوقی تسهیلات ایشان ارائه نمود که با مخالف جانباز مواجه گردید.

شایان ذکر است ایثارگر مورد اشاره در خبر مذکور حقوق و حق پرستاری برابر قانون از بنیاد دریافت می دارد و در اواخر سال 1397 طی دو مرحله تسهیلات صندوق شاهد بنیاد را نیز دریافت نموده است.

مقتضی است ضمن درج این جوابیه در پایگاه خبری و اطلاع رسانی رکنا ، اهتمام بیشتری درخصوص انتشار اخباری از این دست ایراد نمایید.

روابط عمومی

بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 474648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟