عزیزاله ملکی در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی یک باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر که در استان هرمزگان و استان‌های همجوار در تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند شناسایی کردند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این باند، افزود: تقسیم کار در قالب گروه‌های سازمان‌یافته به‌گونه‌ای بود که از ابتدای ارتباط با صاحبان و فروشندگان اصلی مواد مخدر در پاکستان با هماهنگی سرشبکه بوده و مراحل انتقال آن به کشور و سرانجام انتقال وجوه حاصله به حساب اعضای شبکه در داخل و خارج کشور به طور سیستماتیک در قالب این گروه‌ها صورت می‌پذیرفته و این روند تا انتهای فرآیند تصفیه مالی و تبدیل به دارایی‌های دیگر «پولشویی» ادامه داشته است.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان داشت: مأموران با تشکیل اکیپی مجرب در یک عملیات ضربتی 5 نفر از اعضای این باند را دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با بررسی‌های دقیق توسط کارآگاهان پلیس آگاهی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین پلیسی، مشخص شد گردش مالی بسیار زیاد این باند سازمان‌یافته از طریق حساب‌ها و کارت‌های افرادی بعضا با سن و سال کم و بی‌بضاعت با مدیریت و هماهنگی متهمان دستگیر شده صورت گرفته است.

ملکی بیان کرد: نامبردگان در دفاع اولیه علت جابجایی این وجوه به میزان یک‌هزار میلیارد ریال را خرید و فروش شتر عنوان کردند که با انجام تحقیقات میدانی و بررسی‌های دقیق انجام شده، مستندات لازم در خصوص ادعای کذب متهمان جمع‌آوری و به نظر مقام قضائی رسید.

فرمانده انتظامی هرمزگان تصریح کرد: با توجه به دلایل و مدارک موجود و تجزیه تحلیل صورت گرفته بر روی حساب‌ها و ردیابی وجوه، از سوی مقام قضائی برای متهم ردیف اول قرار تأمین به اتهام معاونت در پولشویی و برای 4 متهم دیگر قرار تامین به اتهام پولشویی صادر و روانه زندان شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 474301 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟