سردار رضا بنی‌اسدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های مسروقه شرکت برق همکاران ما تعداد قابل توجهی اقلام مسروقه اداره برق را کشف کردند.

فرمانده انتظانی استان کرمان افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده همکاران ما متوجه شدند یک باند در حوزه کالاهای مربوط به شرکت مخابرات به صورت مشخص ایرانسل سرقت‌های قابل توجهی داشتند.

بنی‌اسدی‌فر عنوان کرد: در این زمینه مجموعاً سه نفر دستگیر شدند و اقلام مکشوفه بالای ۱۰ میلیارد تومان ارزش ریالی آنها است، ریشه‌یابی برای مشخص شدن زوایای پنهان این پرونده توسط همکاران ما در مجموعه پلیس آگاهی استان ادامه دارد.

وی ابراز داشت: افراد دستگیر شده به نوعی به این مجموعه مرتبط و اطلاعاتی نسبت به این مجموعه دارند.

بنی‌اسدی‌فر گفت: اظهار نظر صریح در مورد این موضوع منوط به رسیدگی به مراحل بعدی پرونده است و ان‌شاءلله در صورت لزوم اطلاع‌رسانی می‌شود.

حسن‌پور رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به انهدام باند سارقان اتومبیل‌ها اظهار داشت: این سارقان از غفلت شهروندان استفاده و اقدام به سرقت ماشین‌های سواری به ویژه پراید از جلوی بیمارستان‌های شهر کرمان می‌کردند.

وی گفت: زمانی که افراد به بیمارستان مراجعه می‌کنند به دلیل داشتن بیمار و اضطراب زیادی دارند نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و این امر باعث به سرقت رفت ماشین آنها به ویژه پراید می‌شود.

حسن‌پور عنوان کرد: در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری باندی در زمینه سرقت اتومبیل‌های به ویژه پراید از جلوی بیمارستان در حال فعالیت بودند دستگیر شدند.

وی ابراز داشت: در این زمینه باند سه نفره دستگیر شدند و بالغ بر ۲۰ مورد سرقت اتومبیل اعتراف کردند که ارزش ریالی این کشفیات بالغ بر میلیارد تومان است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان تصریح کرد: ۱۲ تا ۱۳ مورد از ماشین‌های سرقت شده بعد برداشتن قطعات از آنها در اطراف و حاشیه شهر کرمان رها می‌کردند و هشت تا ۹ دستگاه از این اتومبیل‌ها در استان سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب استان به فروش رسیده بود و با راهنمایی متهمان ماشین‌ها در حالی که در آنها تغییراتی به وجود آورده و به فروش رسانده بودند کشف و تحویل به مال باختگان شد.

حسن‌پور افزود: اگر شهروندان نکات ایمنی را رعایت می‌کردند و یک قفل و زنجیر ساده به پرایدها به ویژه مدل سال۹۰ به پایین بزنند، سرقت این ماشین‌ها با مشکل مواجه می‌شود و به راحتی سارقان نمی‌توانند ماشین آنها را به سرقت ببرند.

کشف 43هزار لیتر سوخت قاچاق

وی افزود: مأموران پنجشنبه هفته گذشته از دو دستگاه تریلر کشنده ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق که از تهران به مقصد ایرانشهر در قالب حلال روغن موتور در محورهای مواصلاتی کرمان به بم حمل می‌شد، کشف کردند.

رئیس پلس آگاهی کرمان ادامه داد: از دو کامیون هم ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد و در مجموع ۴۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در محورهای مواصلاتی استان کرمان کشف شده است .

حسن‌پور گفت: کشفیات ما نسبت به سال گذشته در زمینه سوخت افزایش قابل توجهی نسبت به مدت مشابه داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 473941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟