من 47000 سپرده گذار را به خیابان کشاندم! / آخرین دفاع یک آقازاده اخلالگر اقتصادی در دادگاه

در ادامه رسیدگی به گزارش خبرنگار «رکنا»، در ادامه رسیدگی به پرونده متهمان مؤسسات مالی البرز ایرانیان، آرمان، ولیعصر و فردوسی امروز – چهارشنبه – در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاستقاضی صلواتی، امیرحسین آزاد - متهم ردیف اول - با حضور در جایگاه در آخرین دفاع خود اظهار داشت: پدر و پدر همسرم موافق کار من نبودند چون اساساً فعالیت بانکی این چنینی را شرعی و جایز نمی‌دانستند
وی افزود: یکی از دلایل پشیمان بودنم این است که در فرصتی که پیش آمد قرآن خواندم و دیدم که به گفته قرآن سود دادن و سود گرفتن این چنینی درست نبوده و اعلان جنگ با خداست شاید اینکه افرادی با فریب کارهایی برای انجام دادند هم دلیلش این باشد.
آزاد در آخرین دفاعیات خود خطاب به قاضی صلواتی گفت: در دادگاه گفته شد ۹۱ هزار سپرده‌گذار را من راهی خیابان کردم هرچه سعی کردم که اینطور نباشد اما ۹۱ هزار نفر نبوده و ۴۷ هزار نفر بودند البته قبل از بازداشت ۲۴ هزار نفر تسویه شده بودند.
متهم تصریح کرد: پرونده تعاونی ولیعصر با آرمان یکی نیست و من سمتی در آنجا ندارم متأسفانه بارها در دادگاه اعلام شد که من مدیرعامل شرکت تعاونی ولیعصر هستم.
وی افزود: در دادگاه گفته شد که من اعلام کردم هیچ کدام از اموال کارشناسی نشده است اینطور من نگفتم بنده اعلام کردم اموالی هست که کارشناسی نشده و همچنان معتقدم هیأت تسویه نقش پررنگی در تصمیم گیری دادگاه خواهد داشت.
وی با اشاره به صحبت‌های خرازی گفت: در دادگاه آقای خرازی گفتند ۱۶۲ میلیارد مورد اشاره من بوده است من اعداد را قبول دارم اما عرضم این است که آقای خرازی به عنوان شرکت آماری نباید تحلیل دهد بلکه ایشان خودشان نباید آنها را اقتباس و آن را تحلیل کنند اینطور از نظر من وجاهت قانونی برای دادگاه ندارد.
آزاد ادامه داد: نماینده بانک مرکزی به تخلفات تعاونی البرز ایرانیان اشاره کردند قرار بود به دادگاه مدارک ارائه شود که نشد تنها بحث شفاهی و اتهام زدن مطرح نیست بلکه باید مستندات به دادگاه ارائه شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 473367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟