علی مراد نجف پور، رییس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان پس از جلسه این دادگاه گفت: اتهام متهم ردیف اول، مشارکت در اخلال نظام اقتصادی از طریق وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی تحت عنوان مضاربه و سرمایه گذاری در شرکت آموزشی علمی حجت نوین است که موجب حیف و میل اموال مردم شد.

وی افزود: متهم ردیف اول با ثبت شرکت حجت نوین با مسوولیت محدود و تبلیغ آن در جراید، مبالغ زیادی از حدود ۲۲۰ نفر از شاکیان تحت عنوان قرارداد مضاربه دریافت و اموال آن‌ها را حیف و میل کرده است.

علی مراد نجف پور با بیان اینکه برای شکایت ۱۸۶ نفر از شاکیان، پیش از این رسیدگی و رای قطعی صادر شد، گفت: امروز پرونده ۳۱ نفر دیگر از شاکیان پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

رییس دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه متهم اصلی به اتهام، اقرار کرد، گفت: دادگاه در موعد مقرر اقدام به صدور حکم خواهد کرد.

نجف پور افزود: دادگاه به اتهام متهمان ردیف دوم و سوم که مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی با وصول وجوه کلان به صورت قبول سپرده از اشخاص حقیقی با عنوان مضاربه و سرمایه گذاری در شرکت'حجت نوین'است، رسیدگی کرد و حکم نهایی آن‌ها در موعد مقرر صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متهمان ردیف دوم و سوم، همسر و فرزند (پسر) متهم اصلی هستند، افزود: امروز متهم ردیف سوم (همسر متهم اصلی) با تامین قرار وثیقه آزاد شد.

بسیاری از شاکیان این پرونده که از شهرستان‌های مختلف استان اصفهان هستند در این جلسه عنوان کردند که از طریق آگهی‌های درج شده در جراید یا معرفی دوستان و آشنایان با این شرکت آشنا شدند.

وکلای متهمان نیز با حضور در جلسه دادگاه به دفاع از آن‌ها پرداختند.

نخستین جلسه علنی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی و اخلالگران در نظام اقتصادی ۲۹ آبان پارسال با حضور اعضای هیات دادگاه شعبه اول دادگستری اصفهان تشکیل شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 472979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟