از صفر تا صد پرونده بهروز حاجیلو از شهادت روحانی همدانی تا هلاکت در محاصره پلیس
حجم ویدیو: 1.31M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11

بهروز حاجیلو

 

 

به گزارش رکنا، سردار کامرانی صالح در برنامه تلویزیونی در تشریح نحوه قتل روحانی همدانی و کشته شدن قاتل وی، اظهار کرد: حدود ساعت 12:35 روز شنبه (7 اردیبهشت 98) در تماس با پلیس 110 اعلام شد فردی در فاصله 100 متری حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار گرفته که نیروهای انتظامی همدان به سرعت با پلیسهای تخصصی وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامی استان همدان افزود: پس از این قتل، پرونده را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم، با توجه به مشخص شدن پلاک خودروی ضارب، در مدت زمان حدود 10 تا 15 دقیقه مالک خودرو‌شناسایی قرار گرفت، در ادامه تحقیقات مشخص شد مالک خودرو، خودرو را به برادر قاتل فروخته و پلاک خودرو هنوز تعویض نشده بود.
وی تصریح کرد: به سرعت محل کار صاحب خودرو‌شناسایی شد، صاحب خودرو اذعان داشت که دو ساعت قبل از حادثه، برادرش با سلاحی که داخل گونی قرار داده، خودرو را تحویل گرفته و با آن خودرو به محل جرم رفته است، قاتل تلویحاً به برادر خود گفته بود که قصد چنین اقدامی را دارد و مرتکب این جرم شده بود.
به گفته کامرانی هویت ضارب، حدود 15 دقیقه پس از حادثه برای پلیس محرز شد، در این فاصله زمانی دوستان ضارب مورد‌شناسایی و تحت رصد قرار گرفتند، پس از‌شناسایی قاتل باید دستگیری وی را در دستور کار قرار می‌دادیم که زمان نیز برای ما به سرعت می‌گذشت.
فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به‌شناسایی و کنترل پاتوق های ضارب توسط پلیس، خاطرنشان کرد: قاتل در هیچکدام از پاتوقها حضور نداشت، پس از گذشت حدود 2 ساعت و 30 دقیقه از وقوع قتل، قاتل عکسهایی را با چند سلاح در اینستاگرام نمایش داد، شاید در افکار عمومی تلقی می‌شد که این فرد از قبل عکسها را نمایش داده در صورتیکه این فرد پس از ارتکاب جنایت این عکسها را در فضای مجازی منتشر کرد.
وی متذکر شد: تماسهای ضارب با دوستانش در رصد کاری پلیس قرار گرفت و چهار نفر از دوستان وی‌شناسایی و بازداشت شدند همچنین برادر وی که خودرو را در اختیار ضارب قرار داده بود، بازداشت شد.
کامرانی صالح ادامه داد: ضارب خودرو را در محل دیگری رها کرده که خودرو کشف شد، ما باید مجدانه بازداشت قاتل را پیگیری می‌کردیم که با تشکیل تیمهای مجرب، تمام نقاطی که باید تحت پوشش قرار می‌گرفت، در دستور کار پلیس قرار گرفت و تا حدود ساعت 22 تا 22:30 همان روز تمام مکانهای مورد نظر تحت پوشش قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان همدان یادآور شد: احتمالی مبنی بر خروج ضارب از استان همدان وجود داشت که تمام محورهای خروجی منتهی به برخی از استانها را تحت رصد قرار دادیم، نکته مهم این است که ضارب در هیچکدام از این نقاط حضور نداشت و حضور وی در حاشیه شهر یا بخشهای دیگر نیز محتمل بود.
وی افزود: حدود ساعت 4:30 صبح روز بعد از حادثه (8 اردیبهشت 98) نخستین تیم عملیاتی ما در یکی از خیابان های حاشیه و فرعی شهر (قسمت غرب شهر که خارج از شهر محسوب می‌شود) به این فرد برخورد کردند، ضارب سلاحش را زیر کاپشن مخفی کرده و مشخص نبود که سلاح به همراه دارد که مأموران به وی ایست دادند و وی بلافاصله با پرتاب کاپشن شروع به تیراندازی به سمت مأموران کرد.
کامرانی صالح با اشاره به اقتدار و آمادگی مأموران انتظامی استان همدان، گفت: در لحظات نخست درگیری تیم ما با وی درگیر شد و ضارب از کوچه‌ای به کوچه دیگر متواری می‌شد، تیم بعدی از قسمت شمالی کوچه و خیابان فرعی وارد شد و حدود 20 دقیقه درگیری و تیراندازی متقابل ادامه داشت تا اینکه مورد هدف پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان همدان از مجروحیت سطحی دو مأمور انتظامی همدان در جریان درگیری با قاتل روحانی همدانی خبر داد و گفت: حال عمومی این مأموران خوب است.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شرکت اینستاگرام مدعی شده آنها اطلاعات مخفیگاه قاتل روحانی همدانی را به پلیس ایران داده‌اند، اظهار کرد: همانطور که بارها گفته شده این افراد دنبال خواسته‌های خودشان هستند و این فضا ضمن معایب، محاسنی نیز دارد و نحوه استفاده از آن مورد اهمیت قرار دارد بنده گفتم که این فرد بعد از دو ساعت و 30 دقیقه نخستین عکس خود را به نمایش گذاشت، دوماً اینکه با اطلاعات پلیسی در مدت 10 دقیقه تا 15 دقیقه هویت مالک خودرو و قاتل را‌شناسایی کردیم و این ادعای شرکت اینستاگرام کاملاً کذب است.
کامرانی صالح ادامه داد: شرکت اینستاگرام چرا هنوز صفحه این قاتل را حذف نکرده است؟
فرمانده انتظامی استان همدان به اظهارات مطرح شده مبنی بر شرارت قدیمی این فرد و عدم بازداشت وی توسط پلیس واکنش نشان داد و تصریح کرد: باید بر مبنای قانون عمل کنیم، اگر فردی مرتکب جرم شود، پلیس او را بازداشت کرده و تحویل قانون می‌دهد، این فرد نیز سابقه شرکت در نزاعها را در سال 95 داشته که پلیس وی را بازداشت کرد، تحویل قانون داد و وی بیش از یک سال در زندان بود.
وی با بیان اینکه پلیس با مخلان نظم و امنیت به طور جد برخورد می‌کند، یادآور شد: قاتل پس از آزادی از زندان، مرتکب حرکات مجرمانه خاصی نشده تا اینکه بعداً مشخص شد وی سلاح به همراه داشته و حتی رصدهای غیرمحسوس پلیس بر این شخص وجود داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 472902 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟