سردار کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار کرد: طی گزارشات واصله ماموران پلیس پیشگیری متوجه شدند باندی در زمینه قاچاق دارو‌های یارانه‌ای به خارج از کشور اقدام به جعل مهر‌های سازمان‌های مختلف و پزشک‌های متخصص می‌کند و برابر این گزارشات تراکنش‌های مالی آن‌ها در ماه به ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسید.

وی افزود: در ادامه با توجه به حساسیت موضوع تیمی تخصصی تشکیل و مامور رسیدگی به این پرونده شدند تااینکه سه نفر در رابطه با پرونده که دو تن از آنان پسرعمو و سومی نیز فامیل یکی از این دو پسرعمو بود شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: نفر اصلی پرونده که اعتیاد شدیدی به موادمخدر داشت در اظهارات خود با اعتراف به اقدامات مجرمانه مبنی بر جعل مهر و نسخه پزشک‌های متخصص در شمال غرب کشور عنوان کرد برای تامین هزینه‌های خود تصمیم به تشکیل این باند مجرمانه گرفته است.

متهم در تشریح اقدامات خود گفت: از چندی پیش متوجه شدم که می‌توانم با استفاده از جعل نسخه‌های پزشکان و همچنین تهیه لاشه‌های یکی از دفترچه بیمه‌های کشور اقدام به خرید دارو‌های یارانه‌ای با قیمت پایین کنم و آن‌ها را در مرز به فردی دیگر به قیمت پایین بفروشم.

وی در ادامه گفت: در نتیجه با همدستانم چندین مهر ژلاتینی جعلی که متعلق به پزشکانی متخصص در شمال غرب کشور بود، تهیه و حتی مهر سازمان بیمه مربوطه را نیز ساختیم تا در صورت نوشتن اسم دارو بتوانیم فرم تاییدیه آن سازمان را نیز جعل کنیم.

متهم افزود: در ادامه لاشه‌های دفترچه بیمه یکی از مراکز بیمه رسمی کشور را به تعداد ۱۰۰ جلد بدست آوردیم و نسخه انسولین‌های رگولار و ان. پی. اچ را برای هرماه داخل هر دفترچه نوشتیم و با مهر‌های مربوطه نیز آن‌ها را به تایید رساندیم و ممهور کردیم.

متهم در ادامه با اشاره به تهیه دارو‌های یارانه‌ای با استفاده از دفترچه بیمه عنوان کرد که دارو‌ها را به قیمت ۱۰ هزار تومان خریداری کرده و با یک واسط به مرز غربی کشور برده و در آنجا به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به یکی از کشور‌های غربی ایران قاچاق کرده و اخیرا حتی توانسته است آن‌ها را تا قیمت ۴۰۰ هزار تومان نیز به فروش برساند.

دو متهم دیگر نیز با تایید اظهارات همدست خود ابراز پشیمانی کردند و عنوان داشتند که هیچوقت گمان نمی‌کردند توسط پلیس شناسایی خواهند شد.

در انتها سردار ظهیری تصریح کرد: متهمان پرونده با هماهنگی‌های قضائی و برای انجام تحقیقات تکمیلی بیشتر در اختیار ماموران آگاهی پایتخت قرار گرفتند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 472039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟