ادمین های کانال کلانتر مرکزی شناسایی و توسط مراجع قضایی احضار شدند!

رکنا‌ :‌ آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه درباره فعالیت های غیر قانونی کانال کلانتر مرکزی و اقدامات پلیس فتا برای مقابله با این کانال، گفت: کانال تلگرامی کلانتر مرکزی بیش از یک سال است که فعالیت می کند و در این مدت شکایت هایی از سوی اشخاص مختلف به دنبال مطالب منتشر شده در این کانال به پلیس فتا واصل شده که پلیس نیز برابر با قانون پیگیری های لازم را سریعا آغاز کرد.

آنقی ادامه داد: پلیس فتا به دنبال همکاری که با برخی از عزیزان رسانه ای داشت، افرادی که ارتباط مستقیم با ادمین کانال کلانتر مرکزی را داشتند، شناسایی کرد و اشخاصی در همین راستا با دستور قضایی احضار شدند و افرادی که ارتباطات بسیار نزدیکی با این کانال داشتند نیز تجهیزاتشان توقیف شد.

وی افزود: در نهایت تمامی اقدامات، تعدادی از اشخاص و ادمین های کانال کلانتر مرکزی شناسایی شدند و پرونده قضایی پس از کامل شدن توسط پلیس فتا؛ به دادسرا تحویل داده شد. باید اعلام کنم که هیچ فردی دستگیر نشده ولی پلیس فتای استان مرکزی صفر تا صد شناسایی ادمین های کانال کلانتر مرکزی انجام داده است.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی تاکید کرد: اشخاصی که توسط پلیس فتای استان مرکزی در ارتباط با کانال کلانتر مرکزی شناسی شدند به دادسرا معرفی شده اند و قطعا برخورد قضایی با این اشخاص انجام خواهد شد چرا که در زمینه برخوردهای قضایی با هیچکس شوخی نداریم و برابر قانون با ادمین های این کانال برخورد می شود.

آنقی، الزام انجام برخورد قضایی را برگزاری محاکمه و طی شدن روند قضایی دانست و گفت: باید محاکمه انجام شود تا محرز شود این افراد مجرم هستند. پرونده کانال تلگرامی کلانتر مرکزی تشکیل شده و پلیس هیچگونه مماشاتی با کسی ندارد و پرونده به دادسرا ارسال شده است. براساس آخرین خبری که از مراجع قضایی دریافت کرده ام، تمامی نفراتی که مدارکی علیه آن ها وجود دارد، احضار شده اند. حال در صورت عدم مراجعه این افراد، قطعاً با روش‌های دیگری که قانون مشخص کرده با آن ها برخورد می‌شود و نگرانی در این خصوص وجود نداریم. البته نباید در پرونده‌های قضایی عجله کرد و جرمی را بدون محاکمه به فردی نسبت داد چراکه آبرو و حرمت افراد باید حفظ شود. اگر محرز شود که این اشخصاص متهم هستند و جرم توسط آن ها انجام شده، قطعا تفهیم اتهام می شوند.

وی اظهار کرد: طبق روال کار مراجع قضایی، اشخاصی که متهم هستند احضار می شوند و طبق اسناد و مدارک موجود اگر جرم محرز شود، برخورد قضایی را به دنبال خواهد داشت. در مسیر پیگیری پرونده کانال کلانتر مرکزی نیز باید بگویم که این پرونده مفتوح است و شعبه رسیدگی کننده و قاضی پرونده مشخص می باشد. در حال حاضر هیچ ابهامی در حوزه رسیدگی به پرونده کلانتر مرکزی وجود ندارد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی اضافه کرد: اینکه کانال کلانتر مرکزی اطلاعات طبقه بندی شده و مسائل خاص دیگر را منتشر کرده، همگی توسط پلیس فتا بررسی شده چرا که این پلیس به عنوان ضابط قضایی مطرح است.

آنقی درباره مطرح شدن برخی شنیده ها از ارتباط بین کانال مخرب کلانتر مرکزی با یکی از نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بنده هیچ اظهار نظری در این خصوص انجام نمی دهم چرا که وظیفه پلیس فتا کاملا مشخص است. اظهار نظر در خصوص وابستگی افراد شناسایی شده با یک شخص خاص یا یک جناح سیاسی به پلیس فتا ارتباطی ندارد و مسوولیت آن برعهده سایر رده های قضایی می باشد اما توجه داشته باشید که قطعا برخورد قضایی طبق قانون انجام خواهد شد.

آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی در پایان تاکید کرد: ادمین های کانال کلانتر مرکزی شناسایی شدند و پرونده آن ها نیز به مراجع قضایی واصل شده است پس مردم دیگر نگران نباشند چرا که پلیس حامی هیچ جناح سیاسی نیست و برابر با قانون برخورد می کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 471542 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟