به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ بهزاد اختیاری رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران گفت : ساعت 5 روز 11 فرودین ماه امسال در پی گشت زنی ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محدوده حوزه استحفاظی به خودروی 206 سفید رنگ با پلاک های مخدوش مظنون که با تحت نظر گرفتن آنها که بدون هدف در خیابان ها در حال پرسه زنی بودن مظنون و دستگیر کردند.

پس از دستگیری متهمان خود را به هویت های "اکبر و نادر 32 ساله " معرفی می کنند و با توجه به وضعیت نامناسب ظاهری هر دو نفر ، خودروی فوق مورد بازرسی مأموران قرار گرفته که یک قیچی آهن بر کشف و به پایگاه منتقل می گردند.

در استعلام پلاک خودرو مشخص شد پلاک فوق مسروقه بوده و متهمان برای پوشش و جلوگیری از شناسایی در سرقتهای ارتکابی از آن استفاده می‌کنند.

تحقیقات پلیسی

در تحقیقات مقدماتی بعمل آمده از هر دو متهم با توجه اظهارات ضد و نقیض کارآگاهان اطمینان حاصل کردند که هر دو جز سارقان حرفه ای هستند که با بهره گیری از بانک اطلاعاتی مجرمین و اقدامات پلیسی متهمان در ادامه تحقیقات به بیش از 150 فقره سرقت لوازم داخل خودرو ، خودور و بیش از 50 مورد سرقت اماکن در محدوده های جنوب شرق تهران با همکاری یکدیگر معترف شدند.

اظهارات متهمان

در تحقیقات بعمل آمده از اکبر و نادر به کارآگاهان اظهار داشتند در این مدت دست به سرقت خودرو ، لوازم داخل خودرو و اماکن ( خانه- مهد کودک – انباری‌ها – کارگاه خیاطی ) زده اند که قسمتی از اموال را به مالخران خود در خلازیر و اتابک به فروش رسانده اند و مقادیر دیگری را در آدرسهای اتابک ، خاک سفید تهرانپارس ، خیابان کرمان و محله سیزده آبان مخفی و قصد فروش آنها را داشته اند که توسط مأمورین دستگیر می شوند.

سرهنگ کارآگاه در ادامه خبر افزود : با توجه به اعترافات متهمان بلافاصله چندین تیم از کارآگاهان با راهنمایی متهمان به آدرس‌های اعلام مراجعه که اموال زیادی شامل : لوازم خانگی ، البسه ، لوازم الکترونیکی ، طلاجات ، لوازم ساختمانی ، ادوات موسیقی و غیره کشف و ضبط و به پایگاه منتقل می گردد.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان و کشف اموال مسروقه تا کنون موفق به شناسایی 15 نفر از مالباختگان شده و متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر شکات و دستگیری مالخران و همدستان احتمالی وی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471387 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟