سرهنگ مهدی دانش پور گفت: تاکنون بیش از ۵۰ مالباخته از این فرد شکایت کرده اند، ولی احتمال دارد تعداد قربانیان بیشتر باشد.

وی افزود: این متهم با وعده فروش برنامه‌های فریبنده غیر واقعی قربانیان خود را برای خرید به یک درگاه جعلی بانک هدایت می‌کرد.

سرهنگ دانش پور اضافه کرد: پس از اینکه این افراد اطلاعات حساب کارت خود را در این درگاه وارد می‌کردند خریدی صورت نمی‌گرفت، اما متهم بلافاصله اقدام به برداشت موجودی حساب آن فرد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه میزان جرایم مالی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: سال ۹۷ هم نسبت به سال قبل از آن شاهد افزایش ۱۳۳ درصدی جرایم مالی در فضای سایبری بودیم.

رئیس پلیس فتا کردستان گفت: با وجود اینکه پلیس در حوزه پیشگیری اقداماتی همچون کلاس‌های آگاه سازی در مدارس، دانشگاه ها، ادارات و مساجد برگزار کرده و مصاحبه‌های متعددی در این زمینه در رسانه‌ها و رادیو و تلویزیون صورت گرفته، اما باز هم شاهد افزایش این جرایم در استان هستیم.

وی تاکید کرد: اکثر مجرمین فضای مجازی که در کردستان مرتکب جرم می‌شوند ساکن استان نیستند، ولی قربانیان خود را از اهالی این استان انتخاب می‌کنند.

سرهنگ دانش پور با بیان اینکه بانک‌ها تا پایان اردیبهشت ملزم به فعالسازی رمز یکبار مصرف دوم برای مشتریان خود هستند، افزود: اکنون امکان فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف در برخی از بانک‌ها وجود دارد که با فعال کردن این رمز می‌توان تا حد زیادی از کلاهبرداری‌های اینترنتی جلوگیری کرد.

وی همچنین به مردم توصیه کرد به اندازه مصرف و نیاز خود در کارتی که دارای رمز دوم است، پول نگهداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟