گمشدن باران شیخی هنوز در ابهام است! / اخباری که دل خانواده رنجاند! + عکس دختر اراکی

چند روز پس از گم شدن باران ۸ساله در اراک، شایعاتی هولناک که در حال انتشار در شبکه‌های اجتماعی است دل خانواده دختربچه گمشده را به درد آورده است. برخی شایعات حتی حکایت از به قتل رسیدن باران دارد که پلیس با جدیت آنها را تکذیب کرده است.

صبح شنبه، ۲۴فروردین‌ماه باران شیخی، دختربچه ۸ساله اهل شهر مهاجران شهرستان شازند اراک به قصد رفتن به مدرسه از خانه‌شان در خیابان اطلسی خارج شد و این آخرین باری بود که خانواده‌اش او را می‌دیدند. مدرسه تنها ۱۵۰قدم از خانه‌شان فاصله داشت اما در این فاصله بود که اتفاقی نامعلوم برای دختربچه رخ داد و او ناپدید شد. همزمان با گم‌شدن باران، خانواده‌اش همه‌جا را به‌دنبال او گشتند اما اثری از وی به‌دست نیامد.

در ادامه پلیس وارد ماجرا شد و در بررسی‌های تخصصی معلوم شد در محدوده‌ای که باران گمشده، یک دوربین مداربسته وجود دارد اما بازبینی تصاویر دوربین هم کمکی به پیدا‌کردن او نکرد. خانواده باران که به‌شدت نگران او بودند، تصمیم گرفتند برای پیدا‌ کردن ردی از او دست به دامان شبکه‌های اجتماعی شوند. به این ترتیب، عکس‌های دختربچه گمشده به همراه شماره تلفن پدرش ابتدا در کانال‌های محلی و سپس در کانال‌های سراسری و حتی رسانه‌ها منتشر شد.

هر چند بسیاری از مردم با خواندن خبر گم شدن دختربچه ۸ساله با خانواده او ابراز همدردی و برای پیدا کردن وی دعا می‌کردند اما در این میان عده‌ای نیز بودند که هدفشان پاشیدن نمک به زخم خانواده باران و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود بود. تا جایی که پدر باران مجبور شد گوشی‌اش را خاموش کند؛ چراکه به گفته خواهر باران «بعضی‌ها بدون اینکه بدانند ما در چه شرایطی هستیم تماس می‌گرفتند و چیزهایی می‌گفتند که فقط نگرانی‌مان را بیشتر و حالمان را بدتر می‌کرد».

اما ماجرا تنها به تماس‌های تلفنی ختم نشد و در ادامه شایعات هولناکی منتشر شد که دل خانواده باران را به درد آورد؛ تا جایی که سردار کیومرث عزیزی، رئیس پلیس استان اراک اعلام کرد: اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر پیدا ‌شدن جسد باران شیخی شایعه است و مردم به شایعات بی‌اساس در این رابطه توجه نکنند و از انتشار آنها بپرهیزند. وی گفت: مرجع رسمی انتشار اخبار از آخرین وضعیت جست‌وجو برای یافتن باران، اخباری است که از سوی نیروی انتظامی یا سایر مراجع رسمی منتشر می‌شود. از سوی دیگر مصطفی عرب، فرماندار شهرستان شازند و محمد رجائیان، شهردار مهاجران نیز پیدا شدن جسد باران را شایعه دانسته و از مردم خواستند که به شایعات بی‌اساس دامن نزنند.

هم‌اکنون پلیس در جریان تحقیقات به مظنونانی رسیده که بازجویی از این افراد ادامه دارد و این در حالی است که مردم شهر مهاجران و خانواده باران، بی‌صبرانه در انتظار بازگشت او به خانه هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

تکذیب شایعات در پرونده باران شیخی کودک گمشده

کدخبر: 470263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟