دستگیری دانشجوی مو بلند دانشگاه تهران در یک پرونده عجیب + تصاویر
حجم ویدیو: 13.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:53

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ عباس واعظی رییس کلانتری 114 غیاثی با اعلام این خبر به رکنا گفت: چندی قبل ماموران پلیس از فعالیت یک باند جعل مدارک تحصیلی قرار گرفتند که تیم ویژه ای از ماموران برای دستگیری اعضای این باند وارد عمل شدند.

وی افزود: ماموران در گام نخست تحقیقات میدانی را برای اطلاع از صحت این خبر آغاز کردند و با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند اعضای این باند در زمینه جعل انواع مدرک تحصیلی، جواز پزشکی،‌ ریز نمرات، ترجمه تایید شده از دارالترجمه، تراول چک جعلی و ... فعالیت دارند.

سرهنگ واعظی ادامه داد: ماموران در این شاخه از تحقیقات موفق به شناسایی مخفیگاه یکی از اعضای این باند شدند و در عملیاتی غافلگیرانه جاعل اصلی این باند دستگیر شد و در بازرسی از مخفیگاه متهم 56 مدرک تحصیلی لیسانس،‌فوق لیسانس و دکتری و تراول چک جعلی به دست آمد.

گفتگو با جاعل حرفه ای

بردیا 28 ساله که دانشجوی هنر دانشگاه تهران بوده ادعا می کند از روی بیکاری و نیاز به پول دست به این کار زده است.

سابقه داری؟

نه.

به چه جرمی دستگیر شدی؟

جعل مدارک تحصیلی، دانشگاهی.

این مدارک به چه دردی می خورد؟

این مدارک قابل استعلام نیست و تنها برای مهاجرت استفاده می شود و مشتریانم نیز برای همین کار به من سفارش می دادند.

چند همدست داری؟

4 یا 5 نفر هستیم که یکی از آنها در خارج از تهران است و یکی دیگر نیز در یونان است که از طریق اینترنت با هم در ارتباط هستیم.

چه مدت است دست به این کار می زنی؟

2 ماه.

چقدر پول به جیب زدی؟

پول زیادی به دست نیاوردم و حدود 50 میلیون تومان است.

تحصیلات؟

دانشجوی هنر دانشگاه تهران بودم اما چون سرکار می رفتم دیگر نتوانستم ادامه تحصیل بدم.

شغل؟

قبلا در یک دفتر طراحی داشتیم و من در کار فتوشاپ حرفه ای هستم اما نتوانستیم خوب کار کنیم به همین خاطر کار را تعطیل کردیم و چون بیکار بودم دست به این کار جعل زدم.

مشتریانتان را چطور شناسایی می کردی؟

همدستم که خارج از کشور است در کار مهاجرت فعالیت دارد و او مشتریان را شناسایی می کرد و مدارک و اطلاعاتشان را به دست من می رساند که یکی دیگر از همدستانم نیز در شهر دیگری فعالیت می کرد و در این مراحل مشتریان ما را ملاقات نمی کردند.

برای هر مدرک چقدر پول می گرفتی؟

بستگی به شرایط مالی افراد و مدرک تحصیلی که تقاضا می کردند قیمت متفاوت می دادیم. از 5 میلیون تومان شروع می شد و تا 30 میلیون تومان نیز که مدرک دکتری بود سفارش قبول می کردم.

بنا به این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پلیس تهران قرار دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟