پرونده شکایت رئیس دولت اصلاحات مختومه نشده/ رأی دادگاه «خدادادی» به دست هیأت نرسیده است

محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی امروز - سه‌شنبه - مجلس در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه امروز هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: امروز آقای علیرضابیگی نماینده تبریز، برای ارائه توضیحاتی درباره‌ی شکایت‌های واصله از طرف سازمان هواپیمایی، ناجا و شکایت آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی به هیأت آمد، توضیحاتی را ارائه کرد و قرار شد که حقوق‌دانان نظر نهایی را اعلام کنند.

وی افزود: جمعی از نمایندگان همچون ذوالنور، چنارانی و علی اکبر کریمی نماینده اراک از آقای جعفرزاده نماینده رشت درباره‌ صحبت‌هایش نسبت به استیضاح کنندگان رئیس جمهور شکایتی کردند که قرار شد ایشان به هیأت آمده و در این باره توضیح دهند.

جمالی با بیان اینکه هیأت همچنان در حال بررسی پرونده استیضاح ربیعی وزیر وقت کار است، گفت: قرار شد آقای محسنی بندپی استاندار فعلی تهران و رئیس سابق سازمان بهزیستی در جلسه هیأت حاضر شده و توضیحاتی را ارائه کند.

وی افزود: شکایت دیگر مربوط به آقای کامران دانشجو وزیر وقت علوم دولت احمدی‌نژاد از صادقی نماینده تهران است، مبنی بر این که چرا آقای صادقی حکم رأی قطعی محکومیت آقای دانشجو در دیوان محاسبات را اعلام کرده، ایشان مدعی است که تبرئه شده است قرار شد دراین باره صحبتی صورت گیرد.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اضافه کرد: خریدار پالایشگاه نفت کرمانشاه، شکایتی از آقای جاسمی نماینده کرمانشاه را مطرح کرد که آمروز آقای جاسمی در جلسه هیأت حضور پیدا کرده و توضیحاتی را ارائه داد که در نهایت هیأت صحبت‌های ایشان را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

وی افزود: شکایت دیگر مربوط به آقای اسماعیلی نماینده سروستان و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از یکی از نمایندگان به اتهام توهین است که قرار شد از آن نماینده دعوت شود. همچنین آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از یکی از نمایندگان شکایت کرده است. ایشان گفته که آن نماینده اتهاماتی و نسبت‌هایی را به او داده است. قرار شد مجدداً با طرفین گفت و گو صورت گیرد تا قضیه را فیصله دهیم.

جمالی با بیان این که ناجا و فرمانده انتظامی شهرستان دیلم از آقای خدری نماینده بوشهر شکایتی را مطرح کرده است، گفت: آقای علی اکبری نماینده شیراز از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی به هیأت شکایت کرده که قرار شد آن نماینده توضیحاتش را ارائه دهد.

وی درباره‌ی پرونده سلمان خدادادی نماینده ملکان نیز گفت: در حال حاضر پرونده آقای خدادادی در دادگاه است که حکم اولیه صادر شده، ایشان به دادگاه اعتراض کرده ما منتظر نهایی شدن حکم دادگاه هستیم که هنوز هم به ما نظری ندادند.

وی در پاسخ به این پرسش که هیأت نظارت نسبت به ادعاهای مادر مرحوم خانم نویدپور شاکی پرونده سلمان خداددی چطور ورود می‌کند؟ گفت: نباید بحث را احساسی کرد تاکنون هیچ شکایتی به ما ارائه نشده است.

جمالی درباره‌ی آخرین وضعیت شکایت خاتمی رئیس دولت اصلاحات از کریمی قدوسی نماینده مشهد گفت: این موضوع در جلسه قبلی مطرح شد که بنده در آن جلسه حضور نداشتم اما از دبیر و نایب رئیس هیأت پرسیدم توضیحات آنها این بود که یک جلسه برای رسیدگی به این پرونده با دعوت از آقای کریمی قدوسی برگزار شده است که به دلیل ضیق وقت قرار شد موضوع در جلسه‌ی دیگری مجدداً بررسی شود چون آن جلسه همزمان با روز پاسدار بود، آقای کریمی قدوسی تاکید داشت که در مجلس حضور داشته باشند و وقت نشد که توضیحات کامل ایشان استماع شود.

جمالی در پایان درباره‌ی این که اخیراً مصاحبه‌ای از آقای فریدون برادر رئیس جمهور درباره‌ی آقای کریمی قدوسی منتشر شده که ایشان در آن مصاحبه درخواست داشتند که مدارک ادعایی داده شود، گفت: قبلاً شکایتی از آقای فریدون به هیأت ارائه شد که ما آن را بررسی کرده و نظر خود را اعلام کردیم. به تازگی هیچ شکایتی از آقای فریدون درباره‌ی هیچ یک از نمایندگان به ما نرسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 470072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟