5 سال زمان زیادی است تا یک زندانی به نتیجه اعمال و رفتاری که منجر به این وضعیت شده، فکر کند. البته اگر ندامت و پشیمانی وجود داشته باشد.

اواخر سال گذشته این زن دوران محکومیش پایان می‌یابد و او پس از سال‌ها زندانی دوباره فرصتی پیدا می‌کند تا به دامن زندگی سالم و به دور از آسیب‌های اجتماعی بازگردد. این خانم جوان که ساکن تهران است با رسیدن به تعطیلات نوروزی به همراه دو نفر از دختران برادرش برای سفر راهی مشهد می‌شود.

گزارش‌هایی از غفلت‌های پردردسر

یک لحظه غفلت، بی‌توجهی به اطراف و نگهداری از وسایل و اشیای با ارزش 3 مسئله اصلی در بحث سرقت‌هاست که معمولاً سارقان با سوءاستفاده از همین غفلت‌ها می‌توانند به نیّات شوم خود برسند.

در تعطیلات نوروز نیز گزارش‌هایی از سرقت‌های سریالی از مسافران و مجاوران در مشهد به پلیس گزارش شد و چون بیشتر مال‌باختگان خانم‌ بودند به دستور سرهنگ اکبر آقابیگی، فرمانده انتظامی مشهد، تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد مأموریت یافتند تا به این پرونده ورود کنند و جلوی تکرار این جرائم که بیشتر زائران را هدف قرار داده بود بگیرند.

بررسی‌های گسترده‌ای آغاز شد. با توجه به اظهارات چند شاکی که زائرانی از دیگر شهرهای کشور و میهمان مشهد بودند، مشخص شد عمده این سرقت‌ها در هسته مرکزی مشهد و به ویژه در اماکن شلوغ رخ داده است.

این سرنخ مهم به انجام تحقیقات و آغاز یک رشته عملیات میدانی در مناطقی که بیشترین حجم سرقت‌ها رخ داده بود، منجر شد.

دستگیری ٣مظنون

تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد در اجرای این مأموریت ضربتی با تقویت گشت‌های نامحسوس به ٣زن که در اطراف یکی از مراکز تجاری پرازدحام مشهد تردد می‌کردند مظنون شدند و این افراد را تحت نظر گرفتند.

این مظنونان بدون اینکه متوجه حضور مأموران شوند، به تردد مشکوک خود ادامه دادند و پس از دقایقی با حضور در یک ایستگاه اتوبوس که مسافران زیادی در انتظار اتوبوس بودند، به صورت ماهرانه‌ای سه نفری اطراف یک زن جوان را گرفتند و یکی از مظنونان با نزدیک شدن به او سر صحبت را با این خانم جوان باز کرد و با چرب‌زبانی توجه او را جلب کرد، 2 زن دیگر که در انتظار چنین موقعیتی بودند در چشم برهم زدنی با سوءاستفاده از غفلت زن جوان محتویات کیف این مسافر را خالی کرده و از ایستگاه اتوبوس خارج شدند.

دیگر برای افسران کلانتری بانوان مسجل شده بود که این افراد همان سارقان تحت تعقیبشان هستند. ازاین‌ رو با حضور به‌موقع راه فرار این افراد را سد و آن‌ها را دستگیر کردند.

رو شدن دست اعضای باند خانوادگی

با انتقال متهمان به کلانتری بانوان تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد و در نتیجه بازجویی‌ های تخصصی پلیس متهمان به سرقت‌ های سریالی از مناطق شلوغ مشهد اعتراف کردند.

در ادامه مشخص شد که سرکرده این باند که زنی جوان و عمه ٢ زن جوان دیگر است، اواخر سال گذشته از زندان آزاد شده و با طراحی نقشه جدید سرقت، برادرزاده‌های خود را اجیر کرده و در تعطیلات نوروزی با سوءاستفاده از شلوغی‌های مشهد برای سرقت به این شهر سفر کرده‌اند.

به گفته سرهنگ اکبر آقابیگی، فرمانده انتظامی مشهد، از متهمان چندین گوشی تلفن همراه سرقتی، ٢میلیون و ٨٠٠هزار تومان وجه نقد و تعدادی مدارک شناسایی سرقتی به همراه ٢کیف پول دستی و چند دست لباس نو که از فروشگاه‌ها به سرقت رفته بود، کشف شد.تحقیقات از متهمان برای روشن شدن دیگر سرقت‌ها و همچنین شناسایی تمامی مال‌باختگان آغاز شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سهیل دیبا

کدخبر: 468870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟