حجم ویدیو: 5.46M | مدت زمان ویدیو: 00:00:47

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات پلیس پایتخت در ایام نوروز برگزار شد، گفت: حادثه سیل که کشور را تحت تاثیر خود قرار داد در تهران نیز پیامدهایی داشت، البته با حضور و اقدام به موقع پلیس و دیگر دستگاه‌ها از وقوع بسیاری از مشکلات جلوگیری شد. طی این مدت پلیس اقدام به انسداد برخی معابر و تخلیه برخی اماکن نظیر رستوران‌های اطراف روددره‌ها و ... کرد و در مجموع از اعضای فعال ستاد بحران بود.

وی اضافه کرد: تمامی مسئولان در زمینه سیل اعم از مسئولان دولتی و نیروهای مسلح اقدامات و زحمات زیادی داشتند اما متاسفانه برخی به شکل ناجوانمردانه اقدام به تخریب این افراد کردند. برخی نیز اقدام به دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی در مورد سیل کرده بودند که با هماهنگی پلیس فتا چهار نفر از این افراد در تهران شناسایی و دستگیر شدند.

اعتبار طرح ترافیک 97 تا اطلاع بعدی

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره اعتبار طرح ترافیک سال گذشته ، اظهار کرد: مجوزهای طرح ترافیک 97 همچنان اعتبار دارد و دارندگان این طرح‌ها تا اطلاع بعدی که قطعا بارها اعلام خواهد شد، می توانند با استفاده از همین طرح وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد شوند.

وی درباره اینکه آیا طرح ترافیک و زوج و فرد در سال ۹۸ با تغییراتی همراه خواهد بود، گفت: تغییر چندانی در این طرح و محدوده آن رخ نداده و تنها تغییر این بوده که در محدوده زوج و فرد تنها در هر فصل، 20 روز می‌توان وارد این محدوده شد که این طرح نیز هنوز اجرایی نشده و همانطور که گفتم فعلا طرح ترافیک و زوج و فرد به روال سال 97 اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ابتدای طرح نوروزی به فرمانده ناجا قول دادیم نوروز خوبی از حیث امنیت و کاهش حوادث برای مردم تهران رقم بزنیم، گفت: یکی از اقدامات خوب ما کنترل مجرمان بود، به طوری که در نوروز امسال 5000 مجرم که در این ایام توسط دستگاه قضایی به مرخصی آمده و آزاد بودند ، از سوی کلانتری ها رصد شدند.

وی ادامه داد: پلیس در این ایام به صورت صد درصد آماده‌باش بود و از 2000 نیروی کمکی از مراکز آموزشی، دانشگاه انتظامی و ستاد نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت در تهران نیز کمک گرفته بود.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ۲۴۰۰ گشت انتظامی اعم از خودرو ، پیاده و موتور سوار به صورت شبانه روزی به ویژه در هفته اول تعطیلات در تهران اقدام به گشت زنی می کردند و بیش از ۵۰ تیم عملیاتی در این مدت فعال بودند . همچنین پلیس ۱۱۰ نیز ۱۶۰ واحد فوریت‌های پلیسی فعال در این مدت داشته است و پلیس آگاهی نیز پایگاه های ویژه ای در این ایام ایجاد کرده بود.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر در ایام نوروز گفت: امسال در سه مرحله طرح پاکسازی اجرا شد و در جریان آن، ۵۹۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و ۱۴ قاچاقچی مهم و ۸۹۵ نفر خرده فروش نیز شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شبکه‌های مجازی عنوان شده است او و پسرش با فرهاد مجیدی رابطه دوستانه دارند و این بازیکن فوتبال از این رابطه برای فرار کردن از قانون استفاده کرده است، اظهار داشت: من و پسرم هیچ ارتباطی با فرهاد مجیدی نداریم و حتی خود من تا به حال این بازیکن فوتبال را از نزدیک ندیده‌ام.

وی افزود: کار آقای مجیدی که بعد از اعمال قانون اقدام به انتشار فیلم مأمور راهور در فضای مجازی کرده است، به شدت زننده و زشت بوده و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

ماجرای ارتباط پسر رئیس پلیس راهور و فرهاد مجیدی

سردار رحیمی با اشاره به اقدام درست و قاطعانه مأمور راهور در برابر این بازیکن فوتبال تصریح کرد: مأمور راهنمایی و رانندگی ما در حدود ساعت ۲ بامداد، ماشینی که سرعت زیادی داشته است را بدون اطلاع از اینکه سرنشین آنچه کسی است، متوقف می‌کند و طبق قانون با او رفتار می‌کند اما آن بازیکن به پشتوانه شهرتی که در زمینه ورزشی دارد فکر می‌کند مأمور نباید با او برخورد کند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: این مهم در صورتی است که حتی مأموران ما افسران و درجه داران نظامی را که اگر احیاناً تخلف کنند، توقیف و اعمال قانون می‌کنند و برای یک مأمور راهنمایی و رانندگی فرقی ندارد که طرف مقابلش (فرد متخلف) چه کسی است و با او مطابق با قانون رفتار می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از آن مأمور راهنمایی و رانندگی به خاطر اقدام شجاعانه و قانونی‌اش تقدیر کردیم ولی تا به امروز هنوز فرهاد مجیدی از ما عذرخواهی نکرده است.



برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
کدخبر: 467842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟