حجم ویدیو: 12.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:02

به گزارش گروه حوادث رکنا، رسانه‌های محلی نیوزیلند گزارش دادند که افراد مسلح به طور همزمان نمازگران دو مسجد در شهر کرایست‌ چرچ را به رگبار بستند.
پلیس نیوزلند ضمن تأیید این جنایت هولناک اعلام کرد که در این حادثه دست‌کم ۲۷ نفر کشته و د ه‌ها نفر از نمازگران زخمی شدند. شاهدان عینی می‌گویند مهاجمان سفیدپوست بودند و جلیقه ضدگلوله به تن داشتند.
نخست‌وزیر نیوزیلند در واکنش به این حادثه، از امروز به عنوان «یکی از تاریک‌ترین روزهای تاریخ این کشور» یاد کرد. به گفته پلیس نیوزیلند تاکنون ۳ مرد و یک زن در رابطه با این حمله مرگبار به دو مسجد بازداشت شده‌اند.
یکی از مهاجمان با انتشار ویدئویی انگیزه خود را از حمله مسلحانه به نمازگران مسجد النور در شهر کرایست‌ کرچ، «مقابله با مهاجرت مسلمانان» اعلام کرد. این فرد در این ویدئو خود را «برنتون تارانت» ۲۸ ساله، اصالتا اهل استرالیا و یک «سفید پوست معمولی» معرفی کرده است.
وی در این ویدئو می‌گوید: «می‌خواستم به مهاجمان (مسلمانان) بگویم که سرزمین ما هرگز سرزمین شما نخواهد شد؛ زمین ما متعلق به خود ماست؛ تا زمانی که یک سفید پوست زنده باشد، هرگز نمی‎توانید به سرزمین‌های ما هجوم بیاورید و هرگز جایگزین مردم ما نخواهید شد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

9596203_199

 

کدخبر: 464490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟