مال‌باخته ابتدا تصور کرده که ممکن است فرزندانش طلاجات را برداشته باشند اما بعد از پرس‌و‌جو از آن‌ها و بی‌اطلاعی همسرش درمی‌یابد که جواهراتش سرقت شده‌اند.

تیم بررسی‌کننده پرونده با کنار هم قرار دادن‌قطعات پازل و بررسی اظهارات شاکی و بررسی رفت و آمد‌های اخیر در این منزل مسکونی، به کارگری نظافتچی که به تازگی به محل مراجعه کرده بود، مظنون شدند.

تیم دایره تجسس نجفی با همین سرنخ و با همکاری شاکی، نشانیِ زن نظافتچی را گرفتند و به سراغ وی رفتند. این زن جوان در برابر مأموران مدعی شد که از هیچ چیز خبر ندارد و طلاجات شاکی را ندیده است.

مأموران که براساس مجوز قضایی دستور تفتیش خانه زن نظافتچی را داشتند با رعایت موازین شرعی محل را مورد بازرسی قرار دادند. درحالی که زن سی‌وپنج ساله مدعی بود درباره سرقت طلاجات بی‌اطلاع است اما مأموران در بررسی محل سکونتش تعداد ۶دستگاه گوشی تلفن همراه، ٢٨قطعه گردنبند، انگشتر، گوشواره و دستبند طلای فاقد فاکتور خرید و مقادیری زیورآلات بدلی کشف کردند.

متهم که دستش برای مجریان قانون رو شده بود وقتی دید هیچ پاسخی برای طلاجات و گوشی‌های تلفن همراه کشف شده ندارد به ناچار لب به اعتراف گشود و از راز سرقت‌های خود پرده برداشت.

پس از اعلام گزارش به مقام قضایی متهم به کلانتری منتقل شد. با انتقال زن نظافتچی دستگیر شده، شاکی نیز به کلانتری نجفی فراخوانده شد و سارق طلاهایش را شناسایی کرد.

فرمانده انتظامی مشهد درباره برخی از جزئیات دیگر این پرونده گفت: با دستگیری این متهم چند نفر از شهروندانی که او به تاز‌گی برای نظافت به خانه‌های آن‌ها رفته بود به کلانتری نجفی مراجعه و از وی شکایت کردند.

سرهنگ اکبر آقابیگی ادامه داد: برخی از مال‌باختگان از خویشاوندان شاکی پرونده هستند که در اظهارات خود به مأموران گفتند از چندی پیش متوجه مفقود شدن طلا، جواهر و لوازم منزلشان شده اما موضوع را پیگیری نکرده بودند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه حتما شهروندان برای خدمات منازل خود به مجموعه و شرکت‌های دارای مجوز مراجعه کنند، هشدار داد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایان سال برخی از شهروندان به تمیزکاری خانه اقدام می‌کنند و در این میان با افرادی تماس گرفته و از آن‌ها می‌خواهند تا به کمکشان بروند که هیچ شناختی درباره آن‌ها ندارند. ازاین رو به شهروندان و خصوصا خانم‌ها تأکید می‌کنیم برای انجام کارهای نظافتی حتما با شرکت‌های خدماتی دارای مجوز، تماس بگیرند و از در دسترس قرار دادن طلا و جواهر‌شان خودداری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟