این 9 مرد مخوف خانه های چراغ خاموش شمال تهران را خالی می کردند +عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" بیان داشت: با دریافت خبری مبنی بر اینکه تعدادی افراد در 2 اتاق مجردی در حوالی میدان امام حسین به تازگی ساکن شده اند و دارای رفتار های مشکوک و تردد های شبانه دارند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی بیان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این افراد دارای نسبت فامیلی بوده و از مدت ها قبل از یکی از استان های غربی کشور به تهران مراجعه کرده و در زمینه سرقت اماکن عمومی و منازل فعالیت و همچنین به صورت مجردی در 2 اتاق در محله ای در حوالی میدان امام حسین اقامت دارند و غالبا بعد از تاریک شدن هوا سرقت های خود را انجام می دهند.

این مقام انتظامی با اشاره به هماهنگی با مقام قضائی، عنوان کرد: تیمی از ماموران اداره هفدهم به مخفیگاه متهمان اعزام و موفق شدند در یک عملیات ضربتی همه اعضای این باند را دستگیر و از مخفیگاه آنان مقادیری کابل برق سرقتی کشف کنند و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ نجفی ابراز داشت: در بررسی های تکمیلی مشخص شد اعضا این باند که بین 30 تا 50 ساله هستند، دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت منزل و اماکن عمومی بوده  و از چند ماه پیش در حوالی میدان امام حسین سکونت داشته و پول های سرقت ها را به صورت مساوی بین خود تقسیم می کنند.

وی گفت: یکی از متهمان در بازجوئی اولیه اعتراف کرد: غالباً از نیمه های شب به بعد با همکاری یکی دیگر از اعضای این باند برای سرقت کابل های برق کنار خیابان یا کابل های برق پارک ها به قسمت های شمال و شمال شرق تهران مراجعه می کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه ضمن اشاره به اعتراف یکی دیگر از متهمان این پرونده ، عنوان داشت: این متهم که دارای سابقه محکومیت کیفری در زمینه سرقت منزل است ، در بازجوئی هایی صورت گرفته اعتراف کرد: "بعد از تاریک شدن هوا در قسمت های شمال و شمال شرق تهران از جمله گاندی، ونک ، تهران پارس می چرخیدیم و خانه هایی که چراغ های آنها خاموش بود را زیر نظر می گرفتیم و بعد از اطمینان از خالی بودن این اماکن از دیوار و یا از طریق پنجره وارد می شدیم و وسایل قیمتی، طلاجات، پول نقد و ... را سرقت می کردیم"

سرهنگ نجفی با بیان اینکه سارقان در اعترافات خود اعلام داشتند که اموال سرقتی را در حوالی میدان امام حسین به 2 مالخر می فروختند، بیان داشت: با توجه به سر نخ ها و اطلاعات به دست آمده از این افراد دستگیری مالخران در دستور کار ماموران اداره 17 پلیس آگاهی قرار دارد.

سرهنگ کارآگاه نجفی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های صورت گرفته به بیش از 60 فقره سرقت منزل و اماکن اعتراف کرده اند، در پایان خاطر نشان کرد: به اتهامات این باند 9 نفره در شعبه 5 بازپرسی ناحیه 34 تهران رسیدگی می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟