ماموران گارد ویژه بنگلادش مردی که گفته می‌شود قصد هواپیماربایی داشته را کشتند و همه ۱۴۸ مسافر را در فرودگاه چیتاگونگ به سلامت از بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ پیاده کردند. هنوز از انگیزه این مرد ۲۵ ساله گزارشی منتشر نشده و بعضی او را دچار اختلالات روانی توصیف کرده‌اند.به گزارش رکنا،آن طور که گزارش شده مرد مظنون یک هفت‌تیر داشته اما هنوز معلوم نیست که آیا او واقعا برای ربودن هواپیما اقدام کرده بود یا خیر. ماموران پس از شلیک به مظنون توانستند همه مسافران و خدمه پرواز بی‌جی ۱۴۷ را که از داکا به سوی دوبی عازم بود را به سلامت تخلیه کنند.

ژنرال موتیر رحمان، فرمانده ارشد ارتش بنگلادش به خبرگزاری فرانسه گفته ماموران ابتدا سعی کردند او را وادار به تسلیم کنند اما وقتی مقاومت کرد به او شلیک کردند. ژنرال رحمان گفته این مرد که گمان می رود حدود ۲۵ سال سن داشته باشد یک بنگلادشی است و تنها یک قبضه هفت تیر از او کشف شده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که این مرد احتمالا دچار اختلالات روانی بوده و درخواست کرده بوده که با شیخ حسینه، نخست‌وزیر بنگلادش را ملاقات کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های خطوط هوایی بنگلادش گزارش کرده که این خدمه پرواز بودند که ابتدا متوجه رفتار مشکوک او شدند و این که می‌‎گفته قصد دارد هواپیما را برباید.

تصاویری که از این بوینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مسافرانی را نشان می‌دهد که در کنار باند فرودگاه ایستاده‌اند.

کوسام دوان، یک مقام پلیس در شهر جنوبی چیتاگونگ به رویترز گفت:« پس از بازرسی پلیس مشخص شد که اسلحه مظنون اسباب‌بازی بوده و هیچ بمبی همراه او نبوده است. به نظر می‌رسد او از نظر روانی تعادل نداشته است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟